Bono_R Bono_R skrev:
Vi får starta ett upprop. Var är @AndersMalmgren
/B
Det är bara "hans" matbilder som saknas, inget annat...
 
  • Arg
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Det är bara "hans" matbilder som saknas, inget annat...
Du menar hans lunch med vin bilder?
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Förbereder inför imorgon!
 
  • En plastpåse med kryddad köttbit och vitlöksklyftor på en träbänk, förberedelse inför matlagning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
H
Blir inga tjusiga bilder på mina hamburgare men gott är det och mätt blir man! En bit entrecote på fyndpris, mald 2 gånger på vår köttkvarns mellanstorlek. Gjorde varje burgare på ca 200 gram, blandad sallad, bacon, coleslaw och en majonnäs med ett par piripiri, persilja och vitlök i.
Blandad persilja, ett ägg i en cylinderbehållare, vitlök och en vit skål med äggulor på en köksbänk. Kniv och potatisar syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hamburgare på en tallrik, med ost, sallad, dressing, och bacon. Bakgrunden visar ett bord med drycker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
BUTTER CHICKEN:

Första gången jag gjort något liknande 😊 slökokaren fick jobba.. (6 timmar för sig själv)

Serverades med ris & mango chutney (glömde naanbröd)

En skål med färdiglagad butter chicken ståendes på ett svart bord, med en vit sked i skålen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med butter chicken och ris, serverad med mango chutney på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite lagom hot och väldigt gott 👌
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Rostad potatis med timjan och havsalt
Och några racks
 
  • Ugnsrostade revbensspjäll i en vit form, serverade på korkunderlägg, med ett matbord i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostad potatis med timjan och havssalt i en ugnsform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
BUTTER CHICKEN:

Första gången jag gjort något liknande 😊 slökokaren fick jobba.. (6 timmar för sig själv)

Serverades med ris & mango chutney (glömde naanbröd)

[bild]

[bild]

Lite lagom hot och väldigt gott 👌
Det ser väldigt gott ut, men när jag nån gång beställt just "butter chicken" så har jag tyckt det var just för smörigt [och är inte rädd för smör]. Hur mycket just smör var det i det recept du använde, med hur mycket kyckling?
 
Maria T Maria T skrev:
Det ser väldigt gott ut, men när jag nån gång beställt just "butter chicken" så har jag tyckt det var just för smörigt [och är inte rädd för smör]. Hur mycket just smör var det i det recept du använde, med hur mycket kyckling?
100 gram smör och 1 kg kyckling.. jag har inte så mycket att jämföra med! Har provat det en gång på restaurang.. och jag upplevde det nog lite smörigare där (iaf lite annorlunda konsistens).

Jag gillar inte för smörigt jag.. (allt med smör blir lite maffigt, även om jag tex tycker hemslagen bea är supergott.. i lagom mängd... det är lite samma med majonnäs.. växer lite i munnen om det är "för majonnäsigt" även om jag gillar majonnäs i lagom mängd)

:)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Det är ju midsommarafton idag så det blir grillat. Helgrillad gris, potatissallad baserad på färskpotatis och färska örter och självklart massa olika sorters sill, gräddfil och gräslök. Troligen också några grillade kycklingar till de (få) som inte äter griskött. Och så naturligtvis sallader i mängder.

Solen skiner från en molnfri himmel på Öland. Inte ett moln i sikte. Men det ser faktiskt ut som om det ska komma några regnstänk under morgondagen (lördag) vilket är klart välkommet. Det är fnösketorrt på Öland. 😎
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Ingen sill och nubbe men grillat lamm vart det
 
  • Grillat lamm serverat med ugnsrostad potatis och en klick bearnaisesås på en vit tallrik; flaska mineralvatten i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Gårdagens rätt är inte fel. Gryta på fläskytterfilé med stekt broccoli, lök, svamp tillsammans med couscous (den sistnämnda kräver mycket sås),
 
  • En maträtt med fläskytterfilé i sås, stekt broccoli och svamp, samt couscous på en vit tallrik. I bakgrunden syns ett glas öl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Och idag blev det en röra med matjessill, créme fraîches, Västerbottenost ovanpå stekt potatis. Lite picklad rödlök också.
Kallrökt lax o skagenröra samt ägg o skärgårdssill.
 
  • En tallrik med potatis, toppad med matjessill, créme fraîches, Västerbottenost, picklad rödlök, kallrökt lax, skagenröra samt ett kokt ägg och skärgårdssill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Fesk. Lite välstekt yta men saftig på insidan

Två bitar stekt fisk på en vit tallrik med sås bredvid, serverat på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Fesk. Lite välstekt yta men saftig på insidan

[bild]
Den där fesken är godare än böff! Stirrade på den vid fiskdisken igår och ångrar mig lite nu att jag inte köpte, men det kommer fler helger.
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
Den där fesken är godare än böff! Stirrade på den vid fiskdisken igår och ångrar mig lite nu att jag inte köpte, men det kommer fler helger.
God på olika sätt, men om man får till den bra håller jag med. Men tycker den går från simmande till mandelkubb på en grisblink , så man får vara på tårna och inte glömma att den fortsätter efter man tagit den från värmen 😅
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.