T Taxture skrev:
Varför inte riva ner morot och blomkål själv efter tycke och smak…. Tyckte Hemköps mest var vattnig och tråkig
Det gör man ju annars.. men lite kul att testa nya saker ibland.. så man vet om de funkar om man vill "snabba på det hela" hehe :)

Jag ska prova till tacos! Tror den blir utmärkt till det.. om man vill minska köttdelen lite! I köttfärssås/lasagne/biffar osv har jag alltid massa grönsaker i hehe.. men till tacos blir det aldrig! Där steks färsen ren.. och i med krydda.. (man har så mycket med att hugga o göra.. till tillbehören - som bara är grönsaker) :)

Tror att den där färsen inkl grönsakerna... kommer dra åt sig kryddan perfekt!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Färdigrätt från Dafgård till middag av den anledningen att 3 st kostade 75:- och jag inte ätit sen halv 7 i morse
Man lagar inte mat till sig själv för 25 spänn på 7 minuter.
Med dagens priser på bröd, smör, ost, skinka och tomater är 3 mackor dyrare än så.
Hade du inte lagt till det där med 7 minuter hade jag protesterat ;)
 
  • Haha
Isakare
  • Laddar…
Gårdagens middag:

En tallrik med köttbullar, potatis, brunsås och broccoli. Enkel hemlagad måltid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köttfärsbiffar (rester från häromdagen), kokt (färsk) broccoli, kokt potatis, gräddsås och en klick äppelgele (med chili) 👌🙂
 
  • Gilla
  • Älska
Mista och 6 till
  • Laddar…
Smörgåstårta.
Födelsedagsuppvaktning på jobbet.
 
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 8 till
  • Laddar…
"Ååhh fläskpannkaka!", var det väl Tommy och Annika sa i Pippi på rymmen!
Jag säger detsamma😛
Istf fredagsmys😁
Nybakad, fluffig, ugnspannkaka med bacon. Brun och gyllene. Hemlagad mat, från ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Kramla och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Inga bilder p g a inte så snygga och lite hungriga, men det blev en försmak av julen (är inte så mycket alls för julmat) för att bästa hälften önskade smörgås med köttbullar och rödbetssallad.
Trots butikernas erbjudanden om bra pris på färdiggjord rödbetssallad finns det inget som slår egengjord, plus att det är så enkelt!
Jag har sällan exakta mått men färdigkokta rödbetor(är det 300-400 gram/förp?), en röd lök, två röda krispiga äpplen. Hacka hacka dessa och blanda med majonnäs och Turkisk (grekisk) yoghurt, nån sked stark senap och lite riven pepparrot (från tub). Salt o peppar, ev lite vitlök.

Mitt val av bröd är en Hönökaka eller liknande - i vanliga fall gillar jag mörkare och grövre bröd som kavring eller rågbröd, men till köttbullsmackorna ska det vara mjukt bröd tycker jag.
Så, ett gott mjukt bröd som går att skära, bre dem med vad du gillar för "smör", sen en god klick rödbetssallad på det och, inte att glömma, rostad lök ovanpå innan de skurna köttbullarna.

Jag hade delikatessköttbullar från Scan, körda i airfryer knappa två minuter. Nästan lika gott som om jag skulle brynt på dem.

Ibland finns varken tid, lust eller ork att laga mat, inte heller kassan att äta ute eller beställa hem så att ta en genväg med något halv- eller helfabrikat ser jag inte som ett nederlag. Hellre att jag äter en köpt paj, eller köpebullar som idag, tillsammans med t ex råris, mathavre, fullkornspasta och blandade grönsaker/sallad än att leva på ostsmörgåsar, filmjölk och havrefras som jag gjorde i många år för att jag egentligen tycker att mat är tråkigt. Tar obetydligt längre tid och är näringsmässigt mycket bättre.
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
En saftig hamburgare med ost, lök och stekt ägg, serverad med pommes frites på en mörk tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hamburgare, tomat, lök X 2, ägg, en klick kvarvarande ”ostdressing” (från tacobordet), gurkmajonnäs och bröd + pommes på sidan av
 
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
Snabb och enkel grillning i kväll.
För tusende gången förbannar jag att vi köpte ICAs briketter i lilla butiken. Jag gillar Webers men då hade jag fått ta omvägen till stora Ica.
Grillad steak med grillmärken, klyftpotatis, och pepparsås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ett annat ställe i Sundsvall med skapligt julbord. Tveksamt om de serverar potatisskal dock.
Fick denna i flödet från min tidslinje på google maps

Skärmavbild av mobilapp visar resa till Sundsvall med matställen, hotell och kartvy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fläskkvartetten…? 🤔
 
  • Skärbräda med korv och salami, matbord, tallrikar, informell tillställning, duk, delikatesser, träbord, vertikalt foto.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett stort ljust bröd på en skärbräda, kniv instucken på toppen, lax på tallrik i bakgrunden, julduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Bastu med tillbehör👍
En ölburk med texten "Eriksberg" och en tallrik med skinka, salami och ostbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GladanS och 8 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Bastu med tillbehör👍
[bild]
Inte mat i bastun!
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Inte mat i bastun!
Joo, bastukorv!
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Inte mat i bastun!
Hahaha , har faktiskt funderat på en svängbar panna över aggregatet (som Finländarna)😉
Men nu åt& drack jag i Relaxutrymmet i väntan på lämplig Bastutemp😀
 
  • Gilla
atomlab och 1 till
  • Laddar…
Blev sen kvällsmat idag (kanske pga bastun)😉 tyvär lite övertempad Biff med Kappa, som ändå blev godkänd av frun. Honungsmarinerade Karré & Korv till grabben
En middagstillfälle med biff, pommes frites, sallad, sås och rödvin. Ljus och mönstrad duk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En grönsallad med tomat, gurka, ost och oliver på ett prickigt fat, med en träsked och textil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.