Jag är bilmek på märkesverkstad, hon jobbar som enhetschef , lån på 330papp...
 
Jag jobbar till sjöss, befälhavare på kemikalietank/oljetank, sambon mammaledig arkitekt. Jag jobbar 4 v och är ledig 4 v och har således en del tid att jobba hemma på.
Lån på 3,2 m, renoverar på Lidingö.
 
Jag, fd skogsmaskinförare (skotare) numera civ-ing i IT-branchen, sambon fortfarande (passionerad) skogsmaskinförare (skördare, brukar utbrista -"Jag vill ha en Gremo!" när livet går honom emot).

Har lån på ca 1,2 m och renoverar i mindre samhälle utanför Linköping.
 
jag, jobbar som lastplanerare på värdens största smörjoljeföretag, har även en egen firma sedan början på 2005. Min sambo jobbar som laboratoriechef på samma ställe. Bygger nytt hus nu, vet dock inte än vad det slutar på. Men mycket blir det.
 
Jag = 31 år och landskapsingenjör sedan 2006, 24 500/mån
Hon = 29 år och sjuksköterska sedan 2001, 20 050/mån (snart operationssköterska)
Ska bygga nyckelfärdigt för ca 2,5 M vid en sjö utanför Borås.:)
 
Jag: Elkraftingeniör 32 000/mån
Hon: Behörig gymnasielärare...just nu mammaledig, tar bara ut föräldrardagar för ungefär 13 000/mån, då varar dom ett bra tag.
Lån: 750 000:- inkl nyrenovering för 350 000 (jag har under sommar/höst ersatt gamla el/oljapannan med en ny IVT luft/vattenvärmepump, bytt ut alla fönster till nya 3-glas, byggt nytt kök, bytt ut elsystemet i hela huset

Vi känner oss väldigt trygga inför nästa lågkonjuktur :)
 
Vilka fina arbeten alla har som skriver här! Själv är jag industriarbetare på StoraEnso och det är även sambon. Vi kommer snart ha ett lån på ca 2,5M för vårt nybygge :eek:. Ruskigt mycket pengar, men månadskostnaden kommer inte bli något problem.
 
23 år. snickare. Lån på 800 000. sålde just huset jag byggt för 2 miljoner. Gött e det!
 
Åter igen sedan ett tidigare inlägg på den här länken.
Lånet slutade på 2050kkr för hus samt tomt.
Bara att fixa garaget samt gräsmattan.

Två arbetande officerare i skrivande stund.

Skall inte vara några problem att klara det med tanke på de nya reglerna för husförsäljningen/uppskovsbelopp/skatt m.m.

Hälsn

/Mikael//
 
Jag arbetar med IT på SCB men är tjänstledig för utlandsuppdrag. Sitter fn som Project manager på statistikbyrån i Tirana (Albanien), SIDA-projekt.
Frugan tjänstledig skolsköterska, 4 pojkar + Golden Retriever.

Precis sålt gamla huset i Sverige (Strängnäs) och köpt ny tomt. Huset skissas just nu av arkitekten, har precis fått första utkastet av skissarbetet.

Räknar med att ta runt 2 mille i lån, men huset blir dyrare förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.