Hej!
Jag är ny på detta forumet. Jag och min familj precis som många andra här planerar att bygga nytt hus, och den ständiga frågan är; har vi råd??
Skulle därför tycka att det vore intressant o höra vad ni andra arbetar med och kanske hur mkt ni tagit i lån!?
För det är väl inte bara läkare och advokater här som har råd att bygga nytt, eller? ::)
 
Vi är en valutahandlare och en ekonomiadministratör.

Vad är ni själva?
 
Jag är sjuksköterska och min man arbetar som inspektör på en större industri.
 
vi båda arbetar inom industrin, jag är montör och han gör lite allt möjligt... ::)
jag har precis fått jobb igen!!!
 
Jag arbetar som handläggare inom den statliga sektorn, min man projektledare på Solectron. Vi ska bygga ett Älvsbyhus modell Tyr, kostnad beräknad till ca: 1,6 milj.
 
Jag är byggnadsingejör och min man snickare.
En väldigt bra kombination när man bygger hus :D
Stora lån på 2,5 men vi bor ju i storstan.
 
JAg e butikschef på ett "elektronik företag" (typ siba)
Min flïckvän jobbar inom hemtjänsten.

Vårt hur komemr att hamna på ca 2,3-2,4 mille
Tror inte det ska va några problem. Vi har inga skulder eller armorteringa på något. Bara hyra på vår lägenhet för ca 4300kr/mån :)
 
Jag är teknisksäljare/projektledare och min fru är kemist (det är vi eg. båda i grunden)
Vi har nuvarande lån på ca 1,4Mkr men funderar på att bygga nytt så då blir det väl mer.
Självklart så blir man lite nervös av summorna, vi har  inga problem med det lån vi har nu, men bara själva summan 2,5Mkr (eller vad vi nu hamnar på)skrämmer lite faktiskt.
Men jag tycker när man tittar på en kalkyl, slopad fastighetsskatt, billigare drift så skall boendet inte bli så mycket dyrare än vi har nu.

Vi fick Vi i villa igår och det fans lite intressant statistik över huspriserna från 50-talet.