3 735 läst · 20 svar
4k läst
20 svar
Vad använder du för typ av gräsklippare? (omröstning)
Husqvarna Automower 450x på ytorna direkt vid huset, ca 4000m2.
Batteridriven Bosch Rotak 43Li som vi hade med från förra huset för att putsa småytor som roboten inte tar. Ca 400m2
Husqvarna Rider för resten, ca 5000m2
Kvaliteten på hur det blir klippt blir dessutom i samma ordning. Roboten vinner helt klart, batteridriven rotorklippare tvåa och resultaten efter Ridern motsvarar ungefär som att ta klippaggregatet på en traktor och köra med.
Batteridriven Bosch Rotak 43Li som vi hade med från förra huset för att putsa småytor som roboten inte tar. Ca 400m2
Husqvarna Rider för resten, ca 5000m2
Kvaliteten på hur det blir klippt blir dessutom i samma ordning. Roboten vinner helt klart, batteridriven rotorklippare tvåa och resultaten efter Ridern motsvarar ungefär som att ta klippaggregatet på en traktor och köra med.
En antik Stiga Park för större delen av gräsmattan
En liten batteridriven Ryobi för de områden jag inte kan komma åt med Stigan
Hade en Klippo tidigare för de lite svårare områdena, men ville gärna slippa avgaserna och ljudet. Så sålde iväg den till en bekant som precis blivit med gräsmatta.
Hade funderingar på att även sälja iväg Stigan och köpa en lite större batteridriven klippare (ej åkbar) - men Stigan klipper helt fantastiskt fint och gör det snabbt.
Blir nog en robot senare fram när den kastar in handduken dock.
En liten batteridriven Ryobi för de områden jag inte kan komma åt med Stigan
Hade en Klippo tidigare för de lite svårare områdena, men ville gärna slippa avgaserna och ljudet. Så sålde iväg den till en bekant som precis blivit med gräsmatta.
Hade funderingar på att även sälja iväg Stigan och köpa en lite större batteridriven klippare (ej åkbar) - men Stigan klipper helt fantastiskt fint och gör det snabbt.
Blir nog en robot senare fram när den kastar in handduken dock.
Vi använder robotar , en 420 ( uppdaterad 320 ) och en 430x ( uppdaterad 330x ) båda -15 , samt en Huskvarna Master bensin utan drift. Före det Huskvarna rider 850 och Partner traktor med hydrostat och uppsamlare och diverse olika bensinklippare med och utan drift/uppsamling.
Men det får bli robotar till gräset framöver , en av de bättre sakerna man köpt.
Men det får bli robotar till gräset framöver , en av de bättre sakerna man köpt.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Liknande trådar
-
Vad använder jag för att fixa dessa sprickor?
Byggnadsvård -
Vad har jag för typ av gräsklippare?
Trädgårdsmaskiner -
Vilken typ av container för rivning av sommarstuga?
Fritidshus -
Vilken fog använder man till fästa åldersbeständig plast i krypgrund mot betog och natursten? Tacksam för förslag!
Fritidshus -
Vad för typ av putsfasad?
Fasad