Vad använder du för gräsklippare?

  • Antal röster
    199
Husqvarna Automower 450x på ytorna direkt vid huset, ca 4000m2.
Batteridriven Bosch Rotak 43Li som vi hade med från förra huset för att putsa småytor som roboten inte tar. Ca 400m2
Husqvarna Rider för resten, ca 5000m2

Kvaliteten på hur det blir klippt blir dessutom i samma ordning. Roboten vinner helt klart, batteridriven rotorklippare tvåa och resultaten efter Ridern motsvarar ungefär som att ta klippaggregatet på en traktor och köra med.
 
En antik Stiga Park för större delen av gräsmattan
En liten batteridriven Ryobi för de områden jag inte kan komma åt med Stigan

Hade en Klippo tidigare för de lite svårare områdena, men ville gärna slippa avgaserna och ljudet. Så sålde iväg den till en bekant som precis blivit med gräsmatta.

Hade funderingar på att även sälja iväg Stigan och köpa en lite större batteridriven klippare (ej åkbar) - men Stigan klipper helt fantastiskt fint och gör det snabbt.
Blir nog en robot senare fram när den kastar in handduken dock.
 
Jag kör med en cylinderklippare. Gudenaa GU 400. Funkar fint till mina 500kvm gräsmatta. Råkar gräset bli för högt måste jag springa med den för att den inte ska köra fast, annars är det väldigt smidigt.
 
galento
Vi använder robotar , en 420 ( uppdaterad 320 ) och en 430x ( uppdaterad 330x ) båda -15 , samt en Huskvarna Master bensin utan drift. Före det Huskvarna rider 850 och Partner traktor med hydrostat och uppsamlare och diverse olika bensinklippare med och utan drift/uppsamling.
Men det får bli robotar till gräset framöver , en av de bättre sakerna man köpt.
 
Patrik440
Irus U1200K diesel med klippdäck är den som får mest drifttid hemma hos oss. :)
En Irus U1200K dieseldriven gräsklippare med rött klippdäck parkerad på en grusväg bredvid högt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan finns den en "normal" klippare med B&S motor och en nätansluten Flymo.

/ P
 
Det blev en Klippo pro sh i äkta färger när min tidigare klippare lade av mitt i sommaren 2020. Då var det brist på sk erkända maskiner så jag fick köpa på nätet från GBG till SKÅNE. Röd Klippo Pro SH gräsklippare parkerad på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.