vet inte om ARN är nån vidare påtryckning på det viset. Det är faktiskt inte så många som bryr sig vad de tycker eller inte för de har på nåt sätt mist sin roll. Hur många är ens in där och tittar innan de gör affärer med nån? mycket få vill jag nog påstå.......
 
C
S Stefan1972 skrev:
vet inte om ARN är nån vidare påtryckning på det viset.
Det är ju en påtryckning på det sättet att det om inte annat (förhoppningsvis) ger en bra fingervisning om vad utfallet kommer att bli vid en påföljande stämning.

Men det är klart, känner man konkursvibbar spelar ju egentligen inga formella påtryckningsmedel någon roll.
 
H HEM2121 skrev:
Det är inte utfört enl. AMA, t.ex. så är lutning för mycket inte eller efter golvtillverkarens krav dvs. det är inte fackmannamässigt rätt utfört. De för göra om och göra rätt!
De måste ju också undersöka om det är felbyggt underifrån, balk som ligger fel osv. detta skall och måste ju också rättas till i så fall. Det är ett nybyggt hus. Det finns inget så försvarar att avhjälpa fel som ni kan leva med. Det måste vara helt rätt konstruktionsmässigt och utseendemässigt!
Vi kom faktiskt till en förlikning idag. Husföretaget ville gärna använda ARN som tredje part för att hitta rätt ersättningsbelopp men vi ville få ett slut på det här snabbare än så, vi orkar inte "kriga" mer. Alla kända fel och brister bakas ihop i ett belopp som vi är överens om, så svårt att säga vad vi får specifikt för golvet. Tack för all hjälp här i tråden!

Ett tips till andra som kämpar länge är att anmäla till ARN inom ett år från första klagomålet, om ni vill använda ARN. Så om husföretaget vid reklamation säger "vi tar det på tvåårsbesiktningen" på fel som hittas första året så tar inte ARN emot de felen efter tvåårsbesiktningen. Finns säkert fall där de kan göra avsteg.
 
  • Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.