Gör ett litet trådlyft då mitt golv blivit likadant. Jag har precis bytt garageport till en tätare. Tvättade golvet med terasstvätt för färgen har ändå börjat lossna, jag har lite planer på att lägga klinker till nästa år. Efter några dagar dök detta vita bomullsmjuka lurv upp. Det löser sig fort i vatten så jag kan inte tänka mig att det är mögel. Sen hittade jag denna svamp på youtube som ser lite liknande ut men det är ju inte rätt förhållande, den på videon verkar dessutom tåla vatten men det gör inte mitt. Värmen är nu ställd på fullt för att det ska torka ur. Går det behandla golvet med något ifall det är svamp eller mögel? Det släpper lätt med borste.


Vitt bomullsmjukt ämne på garagegolv som löser sig i vatten och misstänks inte vara mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild på ett betonggolv med vita bomullsmjuka formationer som kan vara svamp eller mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bomullsmjukt, vitt substans som liknar mögellurv spridd på ett betonggolv, med en delvis skadad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett garagegolv med vita fläckar som misstänks vara svamp eller mögel, nära en avloppsbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som saltutfällning
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Kommer det funka att lägga klinkers på detta? Behöver jag tvätta bort den grå färgen innan eller går det lägga direkt? Om det nu är saltutfällning vill säga.
 
Färgen behöver du nog ta bort om klinker ska fästa.
Det går fint att lägga klinker, men om fukten kommer genom betongplattan så finns det en risk att den också går igenom fogarna och ger utfällningar.

Det går att måla med täta färger, men då finns det en risk att fukten går upp på väggarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.