Håller med dig. Och bättre blir det inte än att avsluta trädgårdsdagen med en pilsner och grillat eller rökt kött.
 
Räfsade undan gamla löv och annat junk igår, det får räcka. Möjligtvis kan gräsklipparen få nya knivar i år också.
 
Fotografen skrev:
Möjligtvis kan gräsklipparen få nya knivar i år också.
Brukar inte vara så dyrt heller, blev förvånad när jag köpte nya till min åkklippare ifjol. Billigare än jag trodde. Och efter det blev ju resultatet bättre, det ska ju inte slå av gräset, knivarna har ju ett syfte... :)
 
lånar tråden lite. nån som vet vad man ska göra med en gräsmatta som såddes förra sommaren? något speciellt man ska strö ut som gynnar tillväxten?
 
Jag köpte både gödsel och mossmedel, den varianten man kopplar till vattenslangen...Mossa GTI heter mossvarianten..ska testa den så fort jag får sommarvattnet inkopplat..
 
Hakar på här lite grann, nybliven husägare som man är..
Våran gräsmatta liknar mer en mossmatta och ja, jag vet, det finns en miljard trådar om detta så vi behöver inte ta det här ;)

Jag undrar, mer rent generellt, är det gödsling som gäller för att ge gräset ett övertag mot mossan, eller kan gödsling vid kasst gräs+mycket mossa ge rent motsatt effekt?
 
Det tipset jag kan ge och som ger mest för pengarna... vertikalskär gräsmattan, det gör ärligt talat susen på en trött och sliten gräsmatta. En vertikalskärare hyr man för runt 300kr/2h här nere i skåne. Sen har jag för egen del gödslat enligt Weibulls Green steps program och vattnat 25-30mm 1 gång varje vecka. Gräsmattan har blivit fantastiskt bra efter detta och mängden mossa är i i stort sett obefintlig.
Kommer i slutändan lägga 2500kr denna säsongen på gräsmattan. Nästa blir det runt 1500-2000kr istället. Och då har vi en tomt på 1000m2
(Bilder kommer kanske senare vid tillfälle)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.