torbeno skrev:
Nu kom rörmokaren förbi, samma kille som installerade rören där. Han var osäker på vad som var fel, behöver lyfta loss holken och kika. Han kommer tillbaka på fredag för det var några specialverktyg som han behöver för jobbet.
Aka, han sprang till skogs och kommer inte tillbaka !
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
Krilleman
Rolle85 skrev:
Aka, han sprang till skogs och kommer inte tillbaka !
Man ska väl inte måla fan på väggen, men någonting ligger det i ditt resonemang. Jag får också dåliga vibbar...
 
Läckan under kommoden är fixad, det var för toastolen han behövde andra verktyg. Jag var tvungen att köra grabben till simskolan under tiden rörisen var här så det var min fru som berättade vad som hänt sen. Att lossa en toalett kräver ju inga specialverktyg nä ... så lite dåliga vibbar får jag också :(
 
och hur blev det?
 
Rolle85 skrev:
och hur blev det?
torbeno skrev:
Han kommer tillbaka på fredag för det var några specialverktyg som han behöver för jobbet.
Nu kommande fredag alltså...
 
Fick kontakt nu, firman skickar en spolbil i nästa vecka. Lite tråkig start på det här men bara de får ordning på det så.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Stort specialverktyg, en hel spolbil...... :wow:
Tänker dom suga loss toastolen?
 
  • Gilla
Sinologen
  • Laddar…
de kanske vet att nån har lagt en kabel där för flera veckor sen och det vart stopp redan då.........sjunker vattnet bara undan så är det kanske bara spola nå gånger så löser sig saken själv kanske.
 
Det kom en kille från slangakuten och lossade toan. Han kunde då konstatera att stolen sitter förskjuten för långt bak i förhållande till väggen, så avloppet ner blir för smalt och bildar en hävert. Och så blir det väldigt lätt stopp då passagen är för trång. Så fick jag det förklarat iaf.
Lösningen blir att flytta fram stolen 4-5 cm som det verkar.
Jag har inte sett det själv men hoppas han har rätt – det blir ju en enkel lösning i så fall.
 
  • Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.