pacman42 pacman42 skrev:
Det är lite bättre med nya teknologier på gamla frekvenser, men inte så mycket att man märker någon större skillnad i bandbredd. Däremot får man exempelvis kortare latenser på 5G än på 3G.
Det som är lurigt är operatörernas samarbete, så när 3G avvecklas och man får 5G istället kan det bli får ny bas/mast för den operatör man har. Vilket jag misstänker vi drabbats av i fritidshuset.
 
A AndersS skrev:
Det som är lurigt är operatörernas samarbete, så när 3G avvecklas och man får 5G istället kan det bli får ny bas/mast för den operatör man har. Vilket jag misstänker vi drabbats av i fritidshuset.
Frekvenserna som omfarmas hamnar inte hos samma operatör, det är ny tävling om dem igen.
 
Jag har en liknande antenn som jag använder när jag kommunicerar med utomjordingar.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Frekvenserna som omfarmas hamnar inte hos samma operatör, det är ny tävling om dem igen.
Men samarbetet kan skilja, 3G där Tele2 fick tilldelning och Telia fick köpa in sig. Och när det nu byggs, om jag förstått det riktigt så är det Tele2 och Telenor som samarbetar kring 5G.
Sedan har jag inte koll på hur det påverkar master/basar som nyttjas vid installation av 5G.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.