• Gilla
Einh
  • Laddar…
C
45 Mkr, som hittat! :geek:
 
Vackert fint hus med oftast lika vackra hus/omgivningar.
 
För den prislappen vill man kanske ha en snyggare eldragning i sovrummet?
 
BirgitS
M MrsForest skrev:
För den prislappen vill man kanske ha en snyggare eldragning i sovrummet?
Jag skulle nog säga att med den prislappen så spelar det ingen roll i sammanhanget om man betalar 10 000 till en elektriker efter köpet för att göra om det. Antagligen finns det andra detaljer som man inte heller gillar och kommer att betala någon för att ändra.
 
  • Gilla
erikjakan och 1 till
  • Laddar…
M MrsForest skrev:
För den prislappen vill man kanske ha en snyggare eldragning i sovrummet?
Vad var det med elen? Ser inget konstigt.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Vad var det med elen? Ser inget konstigt.
En löst hängande kabel från belysningen. Lite missar hittar man nog I alla hus.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Det är så j.vla trångt med grannar ända inpå knuten!
Annars var det ett fint hus.
 
Magnus E K
Förutom det buckliga taket.
 
L lat skrev:
Det är så j.vla trångt med grannar ända inpå knuten!
Annars var det ett fint hus.
Ja det känns så himla trångt, uppenbarligen är det 10 gånger vackrare än mitt eget hus men min tomt som inte är enorm är ju ändå dubbelt så stor som de där 670 kvm.

I mitt tycke behöver ett så ståtligt hus rum att andas, nu blir det lite som konstverk hoptryckta i en smal korridor.
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Förutom det buckliga taket.
Ja där kan jag anse att den som svarat för plåtarbetet har fått minst en härdsmälta. VARFÖR i svartsvedda djävlar har man huggit sönder taket med en massa längsgående galder i olika bredder? Ett klåperi av grövsta art. Förstör allt vad ett hus i denna stil annars kan utgöra. Att det inte är skivtäckning kan vara förlåtande, men detta spektakel skulle för bövelen vara åsamkat med smisk på torget för den ansvariga, att det inte skulle ”locka” andra att förstöra liknande bostäder. Det DÄR gjorde ont i ögat.
 
  • Gilla
  • Haha
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
Fint men det är såklart läget som gör majoriteten av de 45 miljonerna.
 
  • Gilla
Snwbrdrsthlm och 1 till
  • Laddar…
Jag gillar det väldigt mycket, härlig färgkombination, grönt, rött, svart.
Snygga avskalade detaljer.
Och rummen gillar jag ännu mer, mycket ren och snygg inredning som inte känns för "mycket".
Och så älskar jag ju vitt inomhus, sån härlig rymd och ljus det blir.

Fast det falsade plåttaket undrar jag också varför man lagt med olika bredd på bandtäckningen?
Stör mig iofs inte så farligt.
 
Sen är frågan lite hur mycket som faktiskt är byggnadsvård och hur mycket som är stilrenoverat. På många bilder ser det ut att vara helt rensat på gammalt och ersatt med nytt i gammal stil.
 
  • Gilla
Gammelnörden och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Klaugust Klaugust skrev:
Sen är frågan lite hur mycket som faktiskt är byggnadsvård och hur mycket som är stilrenoverat. På många bilder ser det ut att vara helt rensat på gammalt och ersatt med nytt i gammal stil.
Har du sett mäklarens länk till en sida med ett foto från tidigt 1890-tal?
Där ser huset ut att vara ett enkelt litet hus i ett plan och som är falurött.
https://crm.fasad.eu/api/document/render/documentid/3284347
Och på https://www.bostadsuppgifter.se/bostad/danderyds-kommun/djursholm/gotavagen-4-b/v2z7/ står det att boytan var 150 kvm år 2016 och att den hade byggts om 1966. Nu säljs den som 280 kvm, så det mesta är ju nytt.
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.