Krilleman
P ptk skrev:
TUSEN TACK!!! Såg inte att de har öppet imorgon. Det hade ju varit guld!!
Får hoppas de har Plasthylsor inne då.
Jag vill inte vara en "party-pooper".

Men läs innan du åker flera onödiga mil tills du äntligen kommer till dörren:
https://www.akerholmsror.se/kontakt--oeppettider

Informationstavla om butikens särskilda öppettider 2024, inklusive stängda dagar i juni och stängt på lördagar under sommarmånaderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Buuu. 😢
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jag vill inte vara en "party-pooper".

Men läs innan du åker flera onödiga mil tills du äntligen kommer till dörren:
[länk]

[bild]
Så noga läste jag 🙃
 
Krilleman
P Prodigys skrev:
Så noga läste jag 🙃
Det är ju just detta som gör forumet så "brett" många ser saker annorlunda än just "jag" just "nu".

👍👍

Jag misstänker starkt att detta arbetet kommer utföras under vecka 24... 😉
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Under tiden tas tacksamt emot tips på hur jag kan få in detta kopparrör på plats? Skruvat loss fastsättningen i taket så stålröret är lös, jag kan trycka ner stålröret rätt långt, men det räcker ändå inte för att få in den i kopplingen och jag vågar inte trycka mer. Hur gör man nu??

Stålröret Dy 17mm och kopparrör 15mm.
Kopparrör med mässingskopplingar som inte når fram till fastsättningen i tak, över fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Schäfer
  • Laddar…
P ptk skrev:
Under tiden tas tacksamt emot tips på hur jag kan få in detta kopparrör på plats? Skruvat loss fastsättningen i taket så stålröret är lös, jag kan trycka ner stålröret rätt långt, men det räcker ändå inte för att få in den i kopplingen och jag vågar inte trycka mer. Hur gör man nu??

Stålröret Dy 17mm och kopparrör 15mm.
[bild]
Har ingen koll på vad som finns till värmeanläggningar men en skjutmuff/koppling är ju det självklara valet, om det nu finns.
 
P Prodigys skrev:
Har ingen koll på vad som finns till värmeanläggningar men en skjutmuff/koppling är ju det självklara valet, om det nu finns.
Blir inte klok på det där, på Vatettes hemsida finns Lången i 22 och 28, förkromad i 12 och 15. Hade jag hittat i 18 så hade jag kunnat byta ut kopparröret till 18. Hittar inget i 15x18 iheller.
 
P ptk skrev:
Under tiden tas tacksamt emot tips på hur jag kan få in detta kopparrör på plats? Skruvat loss fastsättningen i taket så stålröret är lös, jag kan trycka ner stålröret rätt långt, men det räcker ändå inte för att få in den i kopplingen och jag vågar inte trycka mer. Hur gör man nu??

Stålröret Dy 17mm och kopparrör 15mm.
[bild]
Avpassa längden på kopparröret så det inte är onödigt långt. Ta sen i lite mer imte bara nedåt utan isär också. Ser ut att vara bra förutsättningar med upphängningen loss, järnrörsdelen tål hårda tag om det behövs.
 
GK100 GK100 skrev:
Avpassa längden på kopparröret så det inte är onödigt långt. Ta sen i lite mer imte bara nedåt utan isär också. Ser ut att vara bra förutsättningar med upphängningen loss, järnrörsdelen tål hårda tag om det behövs.
Glömde skriva men jag gick på din linje och det funkade hur bra som helst, tack för tipset!
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.