Skumpe Skumpe skrev:
För att besvara frågan fullständigt kanske vi egentligen skulle behöva besöka TS hemma och inspektera på plats.
Att besöka TS innan svar är inte rimligt, men att ställa frågor i tråden för att få förtydligande/förklaringar är däremot rimligt.
 
  • Gilla
MrDizzy och 5 till
  • Laddar…
coconut
Skumpe Skumpe skrev:
Du har inte all information.

Svara på TS konkreta fråga. Ämnet för tråden går att läsa i trådstarten.

Är inte poängen med att ställa en fråga i ett forum just att få andras syn på sin fråga? Dvs möjlighet att ställa följdfrågor för att bättre förstå problemet. Men kanske har missförstått hur forum fungerar. Sen är det upp till TS att svara på följdfrågor om man så vill. Detta är inte ”Fråga experten” eller liknade.
 
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
TRJBerg
Den här tråden kommer inte vidare utan mer information från TS antingen om hur TS resonerar i frågan eller - troligare - om vidare utveckling, t ex kontakter med ev företag eller myndigheter.
 
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Den här tråden kommer inte vidare utan mer information från TS antingen om hur TS resonerar i frågan eller - troligare - om vidare utveckling, t ex kontakter med ev företag eller myndigheter.
TS har säkert tagit till sig info från tråden och förhoppningsvis ändrat inställning och köpt solceller istället för att dela ut dom till advokaten...
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Du har inte all information.

Svara på TS konkreta fråga. Ämnet för tråden går att läsa i trådstarten.
Har du blivit någon polis här på forumet? Du är väldigt duktig på att kommentera och klaga.
Men inte har du bidragit till tråden på något sätt. inte ens i en sidodiskussion.
Men om du gillar att klaga på folk och leka polis. Så tänkte jag först moderator. Men kom på att där krävs det att man kan ta det lugnt.
Om man som de leker nån slags galen polis så fungerar det inte. Men jag är övertygad om att de behöver fler moderatorer. Jag? fungerar absolut inte. de vet nog de flesta här.
 
  • Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
P Pin skrev:
Jag frågar inte av nyfikenhet. Kanske andra gör det, vilket jag inte kan avgöra. Jag ser inte hur du kan avgöra att jag frågar av nyfikenhet. Jag frågar för att få mer information för att sedan svara.

Varför ska jag slå bollen där den ligger? Är det inte bättre att flytta på den, alltså ställa följdfråga först för att sedan ge ett bättre underbyggt svar. Har TS spelat bollen till ett optimalt läge i denna fråga tycker du?

Skjut först och fråga sedan är iofs också en taktik.

Ingen av oss är ombud för TS i detta, så kanske TS själv kan ge sin egen syn. Annars är jag väl en del av det du tycker är ett problem, fast jag inte har det uppsåt du försöker tillskriva mig.
Jag tror inte att de som gör så här har ont uppsåt. Jag tror däremot att de inte vill svara på TS fråga utan hellre är intresserade av att diskutera något annat.
 
Skumpe
perra i skogen perra i skogen skrev:
Har läst hela tråden, så vet precis vad som skrivits.
Med den informationen TS gett så finns det ju inte något att kunna driva rättsligt och dessutom ha minsta chans att vinna. Därför är ju dom bästa råden att han ska lägga ner detta innan det blir onödigt dyrt.
Precis men i många fall, kanske även här, kan finnas information som TS inte delger.
 
Skumpe
P Pin skrev:
Nej. Det var det experten skulle ge utlåtande om, om hen behöver göra ett besök på plats eller inte är vid sidan av frågeställningen.
Inlägget du citerar är ett skämt.
 
Skumpe
S Strontus skrev:
Att besöka TS innan svar är inte rimligt, men att ställa frågor i tråden för att få förtydligande/förklaringar är däremot rimligt.
Svara på TS fråga först och ställ sen frågor om du vill.
 
Skumpe
coconut coconut skrev:
Är inte poängen med att ställa en fråga i ett forum just att få andras syn på sin fråga? Dvs möjlighet att ställa följdfrågor för att bättre förstå problemet. Men kanske har missförstått hur forum fungerar. Sen är det upp till TS att svara på följdfrågor om man så vill. Detta är inte ”Fråga experten” eller liknade.
Börja med att ställa frågan så som den är ställd.
 
Skumpe
Bananskalare Bananskalare skrev:
Har du blivit någon polis här på forumet? Du är väldigt duktig på att kommentera och klaga.
Men inte har du bidragit till tråden på något sätt. inte ens i en sidodiskussion.
Men om du gillar att klaga på folk och leka polis. Så tänkte jag först moderator. Men kom på att där krävs det att man kan ta det lugnt.
Om man som de leker nån slags galen polis så fungerar det inte. Men jag är övertygad om att de behöver fler moderatorer. Jag? fungerar absolut inte. de vet nog de flesta här.
Jag tror inte heller du ska vara moderator.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jag tror inte att de som gör så här har ont uppsåt. Jag tror däremot att de inte vill svara på TS fråga utan hellre är intresserade av att diskutera något annat.
Här kommer du inhoppandes på din silverhäst. för att rädda tråden mot dess förfall. Du kämpar hårt. För att hjälpa ts. Men det ända du lyckats åstadkomma är massa inlägg som inte har hjälpt ts.
Nu sista inlägget ger du dig desperat ut på tunn is och börjar berätta hur folk på hur tänker på ett forum...
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Skumpe
Bananskalare Bananskalare skrev:
Här kommer du inhoppandes på din silverhäst. för att rädda tråden mot dess förfall. Du kämpar hårt. För att hjälpa ts. Men det ända du lyckats åstadkomma är massa inlägg som inte har hjälpt ts.
Nu sista inlägget ger du dig desperat ut på tunn is och börjar berätta hur folk på hur tänker på ett forum...
Själv verkar du ha övergått i lika delar amatörpsykolog och hobbypoet.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Här kommer du inhoppandes på din silverhäst. för att rädda tråden mot dess förfall. Du kämpar hårt. För att hjälpa ts. Men det ända du lyckats åstadkomma är massa inlägg som inte har hjälpt ts.
Nu sista inlägget ger du dig desperat ut på tunn is och börjar berätta hur folk på hur tänker på ett forum...

Mr Banan, hur tänker du egentligen och vad är ditt syfte med dessa inläggen?
 
Skumpe Skumpe skrev:
Precis men i många fall, kanske även här, kan finnas information som TS inte delger.
Då ska man inte heller räkna med att kunna få ett korrekt svar. Utan då går man på den informationen som finns och ger ett svar.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.