Har precis byggt en trall till ett spabad och mitt bad har en gjuten botten och det innebär i mitt fall att mina 3ton fördelas väldigt jämnt.

Jag skulle säga att det räcker gott med cc600. Sen skulle jag packat underlaget ordentligt för det är där det sjunker om någonting sjunker.

Frågan gällde ursprungligen isolering.
Jag upptäckte att mitt spa är otroligt välisolerat. I vintras var badet avstängt i 12-14h och utetemp var -5grader badet sjönk då från 38grader till 35grader.
Värmen stiger så det är inte jättemycket som åker neråt. Men det skadar inte
 
Hur blev resultatet hur gjorde du med isolering och altan?
 
J JKrister skrev:
Har precis byggt en trall till ett spabad och mitt bad har en gjuten botten och det innebär i mitt fall att mina 3ton fördelas väldigt jämnt.

Jag skulle säga att det räcker gott med cc600. Sen skulle jag packat underlaget ordentligt för det är där det sjunker om någonting sjunker.

Frågan gällde ursprungligen isolering.
Jag upptäckte att mitt spa är otroligt välisolerat. I vintras var badet avstängt i 12-14h och utetemp var -5grader badet sjönk då från 38grader till 35grader.
Värmen stiger så det är inte jättemycket som åker neråt. Men det skadar inte
Hej
Grattis till ett välinsolerat SPA. blir nyfiken på vilekn sort, modell du har och om du är nöjd, isoleringen och driftkostnaden är viktigt för mig.

Har ett befintligt däck, men kan man ändå sätta SPAèt på en isolerskiva som extra isolering? fördelar?
 
Redigerat:
J jdrotz skrev:
Hej
Jag har beställt ett Sundance Edison som jag skall ställa direkt på ett trädäck. Frågan är om jag skall isolera något under trädäcket eller mellan trädäcket och spat? Är det lönt?
Hej
Har samma funderingar nu som du hade då, hur gjorde du till sist.?
//Jörgen
 
Jag går nu i samma tankar. Har ett välisolerat kar men har även 100mm markskiva liggandes. Det skadar ju inte o delar ju ändå ut all kraft jämnare antar jag? + Kanske dämpar lite resonansljud? Tänker jag fel? För info om trädäckett : 4x4m ca bärlina på 6 plintar = 220*45 reglar cc30 med 170*45 där badet ska stå samt lagt till ytterligare plintar i varje hörn. Detta är typ Overkill deluxe fick jag höra. Men... Jag vill inte behöva ringa försäkringsbolaget o säga att mitt spa har åkt ner i slänten
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.