Bob_the_builder
Bob_the_builder skrev:
Jag har exakt den konstruktion som du beskriver (t.o.m. samma virkesdimensioner).
Obegripligt att jag kunde läsa så slarvigt. Jag har 145 vertikalt, horisontell 45 utvändigt, gips. På insidan diffspärr, 45 vertikalt, osb, gips. Inget annat. :-[
 
Vi har ett äldre hus, byggt 32 med trästomme, dvs diffspärr finns inte sen tidigare. Nu när vi tar upp nya fönster och sätter för gamla, vad bör man sätta på insidan. Bör man bryta gamla regler och sätta dit plast eller bara smälla upp en gipskiva som det är i resten av huset.

Likaså taket mot vinden, bör man sätta dit plast?

Utanpå sätter snickaren dit någon perforerad plast som "andas" istället för den gamla tjärade pappen. Kan tillägga att huset är tilläggisolerat sen tidigare.

Vad tror ni?

//Anders

 
Utegips i 8 månader, nån som har synpunkter på detta Tejpen över alla skarvar har släppt. Allt på grund av en försenad och slarvig entreprenör, vad göra?
 
S SvartePetter skrev:
Utegips i 8 månader, nån som har synpunkter på detta Tejpen över alla skarvar har släppt. Allt på grund av en försenad och slarvig entreprenör, vad göra?
jag har hört att det kan stå ett år med utegips, men då ska nog skarvarna vara tejpade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.