peternicklas
GK100 skrev:
Det som länkas i #11 är lämpligt i såna här fall och färdigt om man inte vill välja delar själv, bara att sätta batterier för den kapacitet som önskas. Mycket enkelt och okomplicerat.
Exakt samma som jag har, bara lite snyggare förpackat. Kräver dock samma inkopplingsarbete och bra mycket dyrare.
 
peternicklas skrev:
Exakt samma som jag har, bara lite snyggare förpackat. Kräver dock samma inkopplingsarbete och bra mycket dyrare.
TS verkar inte vilja skaffa det som krävs på Biltema, Conrad etc för ett någorlunda vettigt pris då passar det ju att se det som länkades. Annars har jag redan tidigare förespråkat något liknande du eller Avemo nämnde, bör inte gå mycket över 500:- utan batteri då och fritt att välja kapacitet gällande backuptid.

För egen del vill jag inte köra pumparna via reservdriften, bara koppla in vid avbrott och så enkel robust utrustning som möjligt då faller diverse UPS av typen TS länkat till direkt.
 
Det finns UPS:er som är förberedda för att kunna koppla in externa batterier, men jag tror att det främst är dyrare modeller. Jag har sett ett paket som skulle kunna leverera 2 kW under 2 timmar. Det var ett skåp stort som en garderob med batterier. Allt sammankopplat med en UPS. Kombinationen färdig lösning, lång drifttid och lågt pris tror jag är svår.
 
Är det inte ett alternativ att skaffa en bensin/dieselgenerator som backup istället?
 
filurfigur skrev:
Är det inte ett alternativ att skaffa en bensin/dieselgenerator som backup istället?
Om det finns någon för max 1500:- som går igång automatiskt vid strömavbrott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.