J
Satte 100 kvm 135mm råspont inne förra året men hammare och det fungerar fint.

Måla innan för de spricker isär och då ser du vart de inte är målat.
 
Stort tack för all er hjälp! Det gick super! O efter en del blod, svett o tårar så ser väggen ut ungefär så här..
13643_184463556708_721806708_2977107_5120841_n.jpg

13643_184463566708_721806708_2977108_5079222_n.jpg

Det är jättesvårt att se på bild men i verkligheten blev det hur bra som hellst! Ska bara sätta lister o fönsterfoder o lite sånt också! O så har jag golvet som mitt nästa stora projekt (som jag startat ny tråd om..).

Jag kvistlackade o målade allt o alla sidor med vanlig vit väggfärg innan jag började.

Sågade med handgersåg till en början men tog så småningom mod till mig o gick över till en vanlig fogsvans som gick betydligt snabbare.
Valde då att sätta fast brädan med skruvtving o höll en spillbit mot linjen för att ha något att föllja.

Jag förborrade alla hål med en liten skruvdragare innana jag spikade o gjorde sissta biten med en dorn (sån där distans). Inga problem o varken speciellt jobbigt eller tidsödande (jobbigare att såga!).

Valde att höja fönsterbrädan något för att få snyggare o enklare skarv med brädorna.

Kontakten blev hålet tyvärr lite för stort men det var enkelt att bara dra fram inanmätet.

Bakom elementet delade jag brädan mitt itu vilket inte kommer o synas när elementet kommer upp.

Golvläggningskittet jag köpte på Ikea till mitt gamla golv hade jag massor av nytta av!!

Fick dela brädan ovanför fönstret med för att kunna såga den på längden - behöver verkligen investera i en sticksåg!!!

Det var ett helvete att fortsätta där snedtaket började men gjorde alla brädor ca 15 mm för små för att kunna få upp dem tillräckligt högt ovanför brädan de skulle ner i.. Det blir ändå bara 7 mm på varje sida och kommer ej att synas med listen.

När allt var uppe målade jag det en gång till med vit väggfärg glans 7. Är som sagt väldigt nöjd! O inte avskräckt!! O återigen tack för all hjälp som jag verkligen hade stor nytta av!!! :D

Hoppas nu bara jag får samma resultat med golvprojektet!
 
Kul att se hur det blev och att man kunde vara till hjälp. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.