jakim skrev:
Snyggt!
Får man fråga hur mycket du kapade och vilken lucka du använde under diskmaskinen?
Utgick du från höjden på täckskivorna eller är dom ochså kapade?

:)
Hej, sorry, jag missade helt din fråga i det här inlägget. Här kommer svaren:
Jag kapade av så att överskåpet (numera underskåpet :) ) blev 15 centimeter högt. Jag kapade alltså bort en bit på sidorna. Dock fick man kapa bort en bit i mitten av sidorna för att beslagen ska fungera, sen ställde jag delarna på varandra och drog ihop med skruv ovanifrån.
Jag mätte såklart med min diskmaskin på plats och lyckade ha sådan flyt att jag kunde kapa en 195 centimeters täcksida precis på mitten vilket gav två stycken bitar med 97,5 centimeter. Det blev alldeles perfekt att montera som sidor, då har jag kvar ungefär 0,5-1 centimeter ovanför diskmaskinen. Sen ska det såklart dit en ekskiva ovanpå också
 
Knecke skrev:
Hej, sorry, jag missade helt din fråga i det här inlägget. Här kommer svaren:
Jag kapade av så att överskåpet (numera underskåpet :) ) blev 15 centimeter högt. Jag kapade alltså bort en bit på sidorna. Dock fick man kapa bort en bit i mitten av sidorna för att beslagen ska fungera, sen ställde jag delarna på varandra och drog ihop med skruv ovanifrån.
Jag mätte såklart med min diskmaskin på plats och lyckade ha sådan flyt att jag kunde kapa en 195 centimeters täcksida precis på mitten vilket gav två stycken bitar med 97,5 centimeter. Det blev alldeles perfekt att montera som sidor, då har jag kvar ungefär 0,5-1 centimeter ovanför diskmaskinen. Sen ska det såklart dit en ekskiva ovanpå också
Ok, tack.
Jag läser i den gamla tråden om luckan som i själva verket är en låda.

:) :)
 
Föresten så chattade jag med nån från Ikea angåede mina köksfrågor och hon bekräftade att Ikea visst har möjlighet till upphöjd diskmaskin fast det måste nån köks säljare berätta mer om... ;)
 
Bob_the_builder skrev:
Gammal tråd;
[länk]
:)
Här var alla svaren i klartext :) (dvs på bild)
Tack till Knecke och Btb
:)
 
jag höjde upp min diskmaskin med ikea skåp inga problem alls fick såga till en passbit ovanför bara
men vad bra det blev nu kan inte ungarna gunga på den och det är nästan ett nöje att plocka ur den
 
Vi höjde vår diskmaskin i vårt IKEAkök i vårt gamla hus, ska se om jag kan skaka fram lite bilder. Vi var väldigt nöjda med den lösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.