Till mitt garage hade jag tänkt så här är jag rätt ute eller saknas något?


Lockläkt 22x45, panel 22x145, papp, regel 45x45, isolering, regel 170, isolering, förhydringspapp, osb, gips


Försökt hitta en bil eller konstruktionsritning på just denna typ av vägg men inte hittat någon som har sett något liknande?

Denna var riktigt bra för att se hur väggen kan se ut
http://www.moelven.com/se/Inspiration/Fasadguiden/
 
Mikael_L
Spikläkt ! ?

Berätta lite mer.
Murar du upp ett varv med Leca på grunden? Isolerad platta och golvvärme?
 
Mikael_L skrev:
Spikläkt ! ?

Berätta lite mer.
Murar du upp ett varv med Leca på grunden? Isolerad platta och golvvärme?
Stämmer isolerad platta och golvvärme, kommer inte mura upp med leca då grunden kommer ligga högt och fint och jag kommer aldrig ha garaget som tvätthall så jag tyckte det känns onödigt att mura upp leca nu till slut.

Jag är ingen snickare så du får förklara närmre var den ska vara och vilken dim. :)
Sätt gärna in den här i.
Lockläkt 22x45, panel 22x145, spikläkt 28x70, masonitebit, papp, regel 45x45, isolering, regel 170, isolering, förhydringspapp, osb, gips
Ytterligare en fråga. Jag förbereder även den del som blir carport med golvvärme ifall jag någon gång skulle vilja göra i ordning denna till varmdel också.

Alltså vill jag göra samma upplägg på ytterväg så att jag sedan innifrån kan i efterhand isolerar regla och göra klart.

Oisolerad yttervägg i carport del
Lockläkt 22x45, panel 22x145, spikläkt 28x70, masonitebit, papp, regel 45x45, isolering,


Men jag kan ju inte lämna öppen isolering här så vad kan jag avsluta med så jag får lite snyggare innervägg i min carport som kanske alltid kommer vara ouppvärmd carport (om jag inte vinner på lotto)

Så här?
panel_9_smal.jpg
 
Redigerat:
Mikael_L