Undrar om detta är rätt kopplat av rörmokaren?
Det är ingen värme i slingorna (2st), när jag tog loss styrdonen då började det strömma vatten, dock så verkar det finnas luft i då pumpen låter en del.. Sedan känns det ändå inte rätt när jag känner på slingorna.

Värmesystem med pump, rör och ventiler på en vägg, några rör märkta med bokstäver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Enligt manualen ser det ut som att dels styrdonen skall sitta på returen och termostaten med tråden skall sitta på tilloppet Med tråden över till returen. På pumpen går pilen på höljet uppåt så det känns som att pumpen pumpar åt fel håll..
Illustration av olika anslutningsmöjligheter för VVS-komponenter med pilar som visar flödesriktningar och anmärkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Stämmer det du skrivit på bilden ska tillopp och retur byta plats på inkommande rör, pumpen har rätt riktning uppåt. Sen kan för sakens skull termiska donet och flödesjusteringen byta plats på inkommande anslutningar också. Så ser jag på det.
 
jag tycker det ser rätt ut fast golvslangarna går upp i taktet. Jag har samma prylar https://www.byggahus.se/forum/varme-allmant/256866-stalla-golvvarmen.html

Inflödet ska komma in mot termostaten, sedan gå igenom pumpen och ut i slingorna. Blå ventiler sitter på returen från golvet. Termostaten har jag fullt öppen då pannan reglerar inkommande temperatur. Det känns som just termostaten stryper flödet en hel del, om det är liten skillnad på temperatur före och efter termostat.

Termostat:
Push 23A strypning
framledningstemperatur
1:20 grader
2:25 grader
3:30 grader
4:34 grader
5:38 grader
6:42 grader
7:46 grader
8:50 grader
9:55 grader
 
Tack för hjälpen, fick bekräftat av uponor säljaren som tydligen jobbade helg...
Rörmokaren hade satt tillopp o retur tvärtom, blir till o ringa imorgon bitti o be dem komma asap....


///Henric
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.