Lukten i kläderna du käner är troligtvis mögel, det sätter sig inte i kläderna annars.

ett instängt rum skall inte kännas i kläderna, mögelsporer flyttar på sig.


Ta dit en expert på ventilation som kan göra det ordentligt så är problemet kankse eett minne blott.
 
Håller med bl.a "Andy" se över grundventilationen innan du investerar /bygger anti- fuktare. Är du helt säker på att du inte har fukt i bjälklagret? Gamla uttorkade fuktskador luktar inte. Instängd fukt som rotat sig luktar...
 
Ta dit en mögelhund finns det mögel så hittar han det direkt.
 
Tjena allihop!

Tack för alla svar. Huset är nybesiktigat och det finns inget mögel i bjälklagret. Men någonting måste han väl ha missat. Hoppas att det inte blir en dyr historia...

/C
 
Hejsan.
Mina 2 cent i debatten då: Jag har ett 1 1/2-plans fritidshus på totalt 80 kvadrat som jag kallställer varje vinter. Jag luftar huset med 3 timerstyrda vanliga bordsfläktar, som jag kör två timmar morgon och kväll. Innan jag började med denna lösning hade jag "källarlukt" och en råhet i kåken när jag öppnade för våren. Nu existerar inte dessa problem längre. Solarventin eller annan lösning verkar vara kanon just ur energisparfunktion, och för viss upptorkning av luften, men kanske att du Chrille ska testa med en billig fläkt och timer först? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.