jag får inte universaldimmern led dim 01 att funka till min fasadbelysning. Får inget ljus alls. Har satt dit en fjäder på strömbrytaren. Och är på styringång 1 i plejden. Har kopplat enligt beskrivningen. Antingen är det nån inställning som är fel men har även valt att dimra i plejden osv. När jag tar bort plejden så funkar av och på direkt. Nån kunnig på plejd ? Måste ha missat nått. Med vänlig hälsning, Jimmy
 
  • Elektrisk kopplingsschema för Plejd DIM-01 universaldimmer med märkningar och mått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittar du dimmern i appen? Har du skapat en användare?
Normalt funkar PLEJD direkt ”out of the box” med att, tända / släcka / dimma. med den kopplingen som du visar.

Jag har tvärt om, ingen brytare kopplad till S1, bara PLEJD med inbyggda Astrouret som tänder långsamt när solen går ner, släcker på natten tänder 4:30 släcker när solen går upp.
 
Kan du ta ett kort på hur du kopplat? En bild på anvisningen bevisar inte att du förstått den.
 
Hoffa69 Hoffa69 skrev:
jag får inte universaldimmern led dim 01 att funka till min fasadbelysning. Får inget ljus alls. Har satt dit en fjäder på strömbrytaren. Och är på styringång 1 i plejden. Har kopplat enligt beskrivningen. Antingen är det nån inställning som är fel men har även valt att dimra i plejden osv. När jag tar bort plejden så funkar av och på direkt. Nån kunnig på plejd ? Måste ha missat nått. Med vänlig hälsning, Jimmy
Hej okey men jag kopplar in på fas/nolla som vanligt enligt bild. Sen lampan in där den ska vara antar jag . Och ingenting på Styringången 1 är det så du gjort ?
 
Ställer du frågor till dig själv? Slugt…
 
J Johan456 skrev:
Kan du ta ett kort på hur du kopplat? En bild på anvisningen bevisar inte att du förstått den.
Jag åter med kort så fort jag kan fullt upp med jobb just nu men imorrn ska jag fixa kort och tack för snabbt svar uppskattas ☺️.
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Då kan du ju kolla om de armaturer/ljuskällor du har är dimbara samt hur stor effekt du har totalt på dimmern. Fråga två är om du har verifierat att du har nolla/neutralledare till dimmern.
 
J Johan456 skrev:
Då kan du ju kolla om de armaturer/ljuskällor du har är dimbara samt hur stor effekt du har totalt på dimmern. Fråga två är om du har verifierat att du har nolla/neutralledare till dimmern.
Jag har en fas och 3 tandtrådar till dimmern med tryckfjädring i. och allt funkar bra just nu men vill få in plejden som sagt som ska styra fasaden efter astrour . ( Jag tar strömmen från annan källa dvs fas och nolla till plejden ).
 
Hittar du plejden i appen?
 
E Erik-Persson skrev:
Hittar du plejden i appen?
Yes hittade plejden i appen fort. Så det var inga problem ☺️.
 
Hoffa69 Hoffa69 skrev:
Yes hittade plejden i appen fort. Så det var inga problem ☺️.
Okej. Ja då vetifan. Lasten kanske inte ansluten rätt. Armaturerna borde tänts upp direkt när du spänningssatt plejden första gången.
 
E Erik-Persson skrev:
Okej. Ja då vetifan. Lasten kanske inte ansluten rätt. Armaturerna borde tänts upp direkt när du spänningssatt plejden första gången.
Okey ja tycker också det är skumt men jag spänningssatt plejden sen styrning dvs 1 på plejden in på strömbrytaren där fasad av/på ( tryckfjädring ). Men visst är det väl så kallade tandtråd där lampan ansluts med ska in i utgång längs till vänster på plejden enligt bild ? Sen tryckknapp 1 på plejd till strömbrytaren där jag idag tänder och släcker brytaren? Men det måste vara felinställt i appen ska kolla mera imorrn. Om inte annat så ska jag byta hela proppskåpet till nytt och modernt proppskåp med snabbsäkring av elfirma inom snar framtid så dom kanske får kolla på det här annars.
 
Hoffa69 Hoffa69 skrev:
Okey ja tycker också det är skumt men jag spänningssatt plejden sen styrning dvs 1 på plejden in på strömbrytaren där fasad av/på ( tryckfjädring ). Men visst är det väl så kallade tandtråd där lampan ansluts med ska in i utgång längs till vänster på plejden enligt bild ? Sen tryckknapp 1 på plejd till strömbrytaren där jag idag tänder och släcker brytaren? Men det måste vara felinställt i appen ska kolla mera imorrn. Om inte annat så ska jag byta hela proppskåpet till nytt och modernt proppskåp med snabbsäkring av elfirma inom snar framtid så dom kanske får kolla på det här annars.
Såhär ser inställningarna i plejden ut just nu tog kort igår på det inte rört mera.
 
  • Skärmdump av inställningar för fasadbelysning i en app med olika parametrar som dimringsnivå och mjukt frånslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av LED-ljusinställningarna i en app, med 'Standard' valt, andra alternativ ej aktiverade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som sagt. Första gången du spänningssatte plejden skulle det ha tänts om det var rätt. Finns ingen inställning som ändrar på det. Så någonstanns har du kopplat galet.
 
E Erik-Persson skrev:
Som sagt. Första gången du spänningssatte plejden skulle det ha tänts om det var rätt. Finns ingen inställning som ändrar på det. Så någonstanns har du kopplat galet.
. bild 1 ser det ut just nu. Plejd är inte inkopplad mot fasaden utan bara spänningssatt. Kan tända och släcka alla lampor utan bekymmer funkat länge. Och bild 2 visar hur jag kopplade igår utan att det lyste alls på fasaden ( återfjädrande tryckknapp)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.