Tyvärr är BH uselt och troligtvis sitter det i företagskulturen.

Vi har en oligopolmarknad på byggvaror som håller upp priserna vilket gör att kunderna mer eller mindre blir tvingade att välja företag som verkar ha usel service som affärsidé.

Jag undviker i möjligaste mån Byggmax, som jag ser ungefär som ”helvetet på jorden”.

Behövde en bred fasadpensel förra veckan av ok kvalitet då jag ska måla om en friggebod.

På Bauhaus, Beijers och andra ställen kostar penseln ca 300 kr. Jag ska använda den vid ett tillfälle, en dag men vill ha hygglig kvalitet då det är ca 8h jobb.

Väljer istället Byggmax av ”snålhet” och betalar 95 kr. Jag skojar inte när jag säger att jag hade ganska svår ångest på min väg in i butiken.

En lindrande omständighet är att de börjat med självscanning så att man slipper interaktivitet med deras personal.

Var hittar dom dessa människor? Personer från Samhall upplevs som hjärnkirurger i jämförelse.
 
  • Gilla
JRS75
  • Laddar…
Jag har skrivit det förut.. köp grejer på ställen man kan se någon i ögonen när något gått fel. Å dessutom så stöder man det lokala företagarna så dom finns där i framtiden om man vill köpa något som du bara måste ha samma dag. Ja, jag vet.. det finns inte samma utbud å priset är förmodligen bättre. Ja.. jag har också köpt på nätet ibland.
 
  • Gilla
Dauen och 3 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Att pissa på ett företag Bygghemma, när det är det amdra företaget DSV, som fuckar upp, är genialt korkat resonemang 🤦🏼
Ja och nej, det är bygghemma som valt speditör och trots återkommande klagomål på struliga leveranser, leveranskador etc. dom senaste 5 åren så fortsätter bygghemma använda DSV så ...... Och eftersom det är med bygghemma (inte DSV) man har ett avtal så är det fullt i sin ordning att "pissa" 😄 på bygghemma.

Personligen tycker jag att det är mer korkat att inte klara av att förstå ett helt inlägg och haka upp sig på detaljer. Mitt köp från Badshop som är en annan front till Bygghemma blev först ordentligt försenat och Badshop tvärvägrade att hjälpa mig att försöka styra om lev. till en granne utan det var jag själv som fick tjata hos speditören för att göra ett undantag och lev. grejerna till grannen. Att jag lyckades berodde nog mest på att på vischan känner alla varandra ......

Av två varor uppdelat på tre kollin så var två kollin ordentligt manglade av DSV men som tur var hade tillverkarna emballerat mycket väl så det var ingen fara.

Ang. bygghemma är dom som sagt hyffsat ökända för leveransstrul och att vara väldigt svåra att få tag på och att ha att göra med, precis som många andra bolag inom BHG Group. Dom har helt enkelt gjort det till en affärside att sälja billigt och om/när det skiter sig försöka trötta ut kunden tills den ger upp.

Förutom egna erfarenheter så har jag från min omgivning hört allt ifrån dåliga till direkt katastrofala omdömen om uppskattningsvis 7-8 av BHG's olika bolag. Och problemen är ungefär dom samma. Dessutom förekommer bygghemma flertalet gånger på Råd&Röns svarta lista.
 
  • Gilla
Dauen och 3 till
  • Laddar…
Skitfirma. Beställde ett golv som ”fanns i lager”, tog en månad att få. Beställde ett badkar som också skulle finnas i lager, tog 3 månader och massa tjat med kundtjänst att få. Alltid diverse försök att punga på mer pengar och skylla ifrån sig när man talar med kundtjänst. Men det var ju billigt…
 
S Sernando skrev:
Att pissa på ett företag Bygghemma, när det är det amdra företaget DSV, som fuckar upp, är genialt korkat resonemang 🤦🏼
Avtalet är ju med Bygghemma så allt annat är ointressant.
 
  • Gilla
Dauen och 3 till
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Varför inte köpa dörren direkt på exempelvis Bauhaus?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Bygghemma är dropship, de har ingen som helst koll på var varorna är.

Handla hos Beijer istället om det är större saker, jag köpte precis två takfönsterkupoler, exemplariskt hanterat och billigare än samma hos Hornbach.
Då skulle du gått tillbaka till Hornbach och fått den för 10% billigare än Beijer mot deras prisgaranti.😉😅
 
  • Haha
  • Gilla
Eriksgatan och 3 till
  • Laddar…
Jag har under de senaste 3 åren handlat för 6-siffriga belopp på Bygghemma och det har fungerat mkt bra förutom i ett fall då de f*ckade upp rejält. Bra person på kundtjänst löste det dock. Om jag inte har tagit fel så ägs Bygghemma av Beijer som jag undviker eftersom priserna är ofta ren ocker. Hornbach är annars mitt absoluta förstaval.
 
  • Gilla
SWE421
  • Laddar…
J JoE1090 skrev:
Jag har under de senaste 3 åren handlat för 6-siffriga belopp på Bygghemma och det har fungerat mkt bra förutom i ett fall då de f*ckade upp rejält. Bra person på kundtjänst löste det dock. Om jag inte har tagit fel så ägs Bygghemma av Beijer som jag undviker eftersom priserna är ofta ren ocker. Hornbach är annars mitt absoluta förstaval.
Du har tagit jättefel! Dom har inget med varandra att göra.

Bygghemma ägs av rövhattarna på börsnoterade BHG Group https://www.wearebhg.com/
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Kan inte annat än hålla med
Bygghemma är SKIT!
 
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Du och många har haft problem med BH, läser jag här.
Jag har bara haft bra erfarenhet av dem. Köpte en del saker till attefallshuset som vi byggde för 4 år sedan. Fortsatt köpt duschblandare mm till badrummet och i vår nya betongpannor till vårt hus med dif duk mm. Allt leverat i bra tid utan skador. Men har inte behövt vara kontakt med deras kundtjänst för skadade delar.
Utan fått hjälp med andra saker fylla i när man beställt genom deras hemsida.
 
Har uteslutande goda erfarenheter av Bygghemma. Har fått mycket bra hjälp i fysisk butik, är nöjd med prisnivån/sortimentet och leveranser har kommit i tid. Just sayin’
 
  • Gilla
Windsor59
  • Laddar…
Bara nöjd med både leveranser och kundtjänst från bygghemma.
Fått 3 fungerande radiatorer för priset av 1 pga smådefekter på de två första.
Bra respons från kundtjänst när min Husqvarna automower havererade.
 
  • Gilla
Method Man och 1 till
  • Laddar…
Japp undviker Bygghemma.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Ja, jag har börjat få samma typ av upplevelse av ByggHemma. Jag börjar misstänka att det är något öststatsbolag som egentligen ligger bakom den hemsidan.
Jag kommer inte beställa något mer ifrån dessa gynnare.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.