Borde fungera med 2vuxna + 3 mindre ungar.
Den händige kan ju inreda plan 2 själv innan det blir ungar. 3D-ritning av ett modernt hus med två våningar, balkong, veranda och lutande tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modellerad tvåvåningshus, lutande tak, vita fasader, fönster, två trappsteg, grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell, snittvy, modern lägenhet layout, möblerad, kök, vardagsrum, sovrum, badrum, ingång, trappa, minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isometrisk vy av en planritning som visar en modern lägenhet med möbler och utformning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell, isometriskt perspektiv, obeboad lägenhetslayout, möblerad, två sovrum, kök, vardagsrum, badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En 3D-modell av ett modernt hus med avskalade väggar visar interiören och möbleringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kul ”projekt”! Synd att det inte ser ut att klara tillgänglighetskraven bara (tänker på badrummet framförallt). Annars älskar jag också när man försöker hitta de mest yteffektiva lösningarna.

Sen kan jag tänka i detta fallet att vardagsrummet skulle kännas väl trångt om man skulle ha 3 ungar, då hade det varit smartare att placera köket i andra änden av vardagsrummet, så hade man kunnat öppna upp till sovrummet där nere för att få större sällskapsytor.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Blanda vardagsrum med sovrum tror Jag inte på men badrumet fick Jag ändra.
rörmokarn får huka sej.:).
Ska speca mtrl om Jag orkar.
Nån som vill gissa mtrl kostnad exkl plan2? Skiss av ett modernt hus i sektion, minimal stil, möblerat, två våningar, trappa, fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Intressant projekt.
Är det ett hypotetiskt projekt eller tänker du faktiskt bygga det?
 
På så små ytor tar trappan onödigt stor plats, det är nog bättre att bygga allt i ett plan.
 
F fribygg skrev:
På så små ytor tar trappan onödigt stor plats, det är nog bättre att bygga allt i ett plan.
Dubbel storlek på platta och yttertak i så fall.
Ingen vidare ekonomi i det tror jag.
 
T ToreJ01 skrev:
Dubbel storlek på platta och yttertak i så fall.
Ingen vidare ekonomi i det tror jag.
Hur många m2 går det åt till din trappa?
Om du minskar bottenytan ytterligare och gör plattan 40m2 och bygger ännu än våning minskar du förståss kostnaden för grund och yttertak per m2 bostadsyta, men det blir ännu tydligare vilka begränsningar och kostnader det innebär att bygga på höjden. Trappa, byggställning och framtida underhåll är sånt som tenderar att vara dyrare om man bygger i flera plan.
 
F fribygg skrev:
Hur många m2 går det åt till din trappa?
Om du minskar bottenytan ytterligare och gör plattan 40m2 och bygger ännu än våning minskar du förståss kostnaden för grund och yttertak per m2 bostadsyta, men det blir ännu tydligare vilka begränsningar och kostnader det innebär att bygga på höjden. Trappa, byggställning och framtida underhåll är sånt som tenderar att vara dyrare om man bygger i flera plan.
Här är ju tanken att man tar plan två i anspråk när familjen växer.
 
T ToreJ01 skrev:
Här är ju tanken att man tar plan två i anspråk när familjen växer.
Jo den tanken är bekant, det har sålts många 1,5planare med möjlighet att inreda ovanvåningen såsmåningom.
Frågar igen, hur många m2 tar trappen?
Om inte plan 2 är inrett från början, hur löser du trapp och isolering/fuktspärr?
 
F fribygg skrev:
Jo den tanken är bekant, det har sålts många 1,5planare med möjlighet att inreda ovanvåningen såsmåningom.
Frågar igen, hur många m2 tar trappen?
Om inte plan 2 är inrett från början, hur löser du trapp och isolering/fuktspärr?
Hela huset isoleras fullt ut från början och plan 2 värms primärt från nedre golvvärmen med direktel som stöd vid behov när planet tas i bruk.
 
T ToreJ01 skrev:
Hela huset isoleras fullt ut från början och plan 2 värms primärt från nedre golvvärmen med direktel som stöd vid behov när planet tas i bruk.
Hur stor yta tar trappen?
 
T ToreJ01 skrev:
Hela huset isoleras fullt ut från början och plan 2 värms primärt från nedre golvvärmen med direktel som stöd vid behov när planet tas i bruk.
Trappen tar ca 5m2
 
T ToreJ01 skrev:
Trappen tar ca 5m2
Totalt eller per plan?
 
F fribygg skrev:
Totalt eller per plan?
Får mäta exakt i morgon så du får korrekt svar.
 
BirgitS
T ToreJ01 skrev:
men badrumet fick Jag ändra.
rörmokarn får huka sej.:).
Det är fortfarande inte tillgänglighetsanpassat.
T ToreJ01 skrev:
Blanda vardagsrum med sovrum tror Jag inte på
När barnen har flyttat ut kanske föräldrarna flyttar upp sitt sovrum för att kunna få en större sällskapsdel.
 
  • Gilla
lillanutten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.