Att köpa ett massagebadkar är inte det lättaste, det ska vara rätt storlek, djup, längd, design och helst helt ljudlöst :) Är själv på jakt efter ett inte allför stort badkar, ca 1700*800.

Vilket massagebadkar rekommenderar ni och då främst med tanke på ljudnivån?
 
Är det ingen som har tips på något bra badkar, ett som inte låter så fruktansvärt mycket och lätt att rengöra? Tycker Hafa har bra priser.
 
Problemet med massagebadkar (liksom dammsugare) är att ska det vara någon effekt på dem så låter de, tyvärr! Det vara anledningen till att vi struntade i "bubblet" och valde ett stort vanligt hörnbadkar.

/FlitigaLisa
 
Det är nog helt omöjligt att hitta ett tystgående bubbelkar. Köpte ett märkeskar (IFÖ) och tänkte att de kanske hade lägre ljudnivå. Tjenare! Låter som man sitter på en flygplansmotor när man kör luftbubblorna... Har dock även vattenjet och den funktionen är i princip ljudlös. När jag beställde vattenjet fick man luftfunktionen på köpet. Behöver knappast tillägga att jag aldrig använder den...

Tipset är alltså att köpa ett kar med vattenjet.
 
När vi renoverade vårt badrum så tänkte vi mycket på det där med ljudnivån från bubbelbad.
Åk runt och lyssna, vi var bl.a. på Hem & Villa mässan i Malmö där var det en hel del som var vattenfyllda för provkörning.
Vi fastnade tillslut för Victory http://www.victoryspa.net/swedish/index.htm
och vi är mycket nöjda, under vinterhalvåret så badas det minst en gång i veckan och vi njuter av varje minut.
Git o Lars
 
Riktigt fina bilder på hemsidan, vilket av dom har ni hemma? Vad var det som gjorde att ni valde just den leverantören? Kostnad?
 
Det fanns en del anledningar till varför det blev just Vicrory och modell ST.Maarten 180.
Vi ville ha ett kar med många möjligheter, låg ljudnivå och med hög kvalité.
Vi fick en massa tips från säljarna för Victory, bl.a. att man ska tänka på längden på de personer som ska bada, långa personer ska ha ett långt badkar och korta ett kort, är en i familjen kortare så ska men gå efter denna, varför detta då? Jo, en kort person i ett långt badkar kan inte hålla emot utan ligger och flyter runder, visst kan det vara kul men inte avslappnande.
Mer som säljarna sa var det att ett hörnbadkar, ger bara massage på en sida i taget, så vill man ha massage på båda sidor så får man byta sida i halvlek.
Vi har föresten en tråd http://www.byggahus.se/forum/badrum/1566-nytt-badrum-vad-tycker-ni.html den är lång men där finns denna bild där man ser badkaret när det kom på plats. http://www.byggahus.se/forum/attach...964372-nytt-badrum-vad-tycker-ni-badkar_1.jpg
Jag berättade i början om att vi ville ha många möjligheter och det finns det hos Victory, man kan få alla badkar med en mängd olika massage system, vi valde till en vattenvärmare säljaren sa att det behövs inte, men det gjorde vi i alla fall, det ångrar vi nu, vi har bara testat så det fungerar, aldrig behövt använda funktionen, där slängde vi ut pengar i onödan.
 
Nej, värmare är overkill. Funderade på det själv, men hoppade över det till slut. Lika bra det. Man blir rätt mör när man bubblat en halvtimme... :)
 
Om man nu brukar bada lite längre, säg en timme, är det nån vits med värmare då tro?
 
Jag har legat som längst 45 minuter och det var inga som helst problem. Det beror ju också på vilken temp man startar på. Det är klart att tempen sjunker, men inte så mycket att man upplever vattnet som kallt.
 
Då får det nog bli en IFÖ havanna för min del!
 
Jeg titter også på kar med varme. Har nok litt dårlig kapasitet på varmtvannstanken (IVT Greenline HT C9 med innebygd 165 liters tank) så et kar med kraftig varmer hadde vel vært saken ? Har tittet på Ifö Margarita med 6kW tre-fas varmer. 6kW i karet + 9kW i varmepumpen burde holde ?

Finnes det andre typer med såpass kraftig varmer ? Victory har vel kun en ganske liten en mener jeg.
 
jkirkebo skrev:
Jeg titter også på kar med varme. Har nok litt dårlig kapasitet på varmtvannstanken (IVT Greenline HT C9 med innebygd 165 liters tank) så et kar med kraftig varmer hadde vel vært saken ? Har tittet på Ifö Margarita med 6kW tre-fas varmer. 6kW i karet + 9kW i varmepumpen burde holde ?

Finnes det andre typer med såpass kraftig varmer ? Victory har vel kun en ganske liten en mener jeg.
Jag har en IVT 495 Twin med 163 liters tank som räcker för att fylla vårt IFÖ Grenada med. Dock krävs att man väljer funktionen "extra varmvatten".
 
jenfor skrev:
Jag har en IVT 495 Twin med 163 liters tank som räcker för att fylla vårt IFÖ Grenada med. Dock krävs att man väljer funktionen "extra varmvatten".
men då är väl det allt den räcker till? eller finns det varmvatten kvar för
en dusch efter badet?
 
Ja, det är inget problem för oss. Varmvattnet räcker nästan även utan funktionen extra varmvatten och samtidigt producerar den ju nytt varmvatten medan man ligger i badkaret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.