Vi har planer på att helrenovera vårat badrum på 4,60x2,40.
Vad tror ni om detta förslag?
 
  • Badfrslag.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy från badkaret
 
  • Badfrslag_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och från duschen
 
  • Badfrslag_3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova att klicka på knappen "framkalla foto" i programmet så får du mycket trevligare bilder. Knappen finns i 3d-läget och ser ut som ett foto.
 
Vad är det för program ni har använt?
 
Okej! här kommer en bild från dörren, kom med en kommentarer
 
  • Bild_2300mm_4_drr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni provat att flytta badkaret till toahörnan, handfatet till badkarsplatsen och toan vid badkarets ände (på nya badkarsplatsen?
 
Vy från badkaret, inredningen kommer att gå i mörkbetsad ek, men det gick inte att välja i programet
 
  • Bild_2300mm_4_ikar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy från toastolen, all inredning är beställd, men vi har fortfarande inte beställt klinker och kakel,,,vi vill ha förslag
 
  • Bild_2300mm_4_toa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och till sist en vy sittandes i duschen.
 
  • Bild_2300mm_3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har ni valt för badkar ?
 
MathiasS skrev:
Har ni provat att flytta badkaret till toahörnan, handfatet till badkarsplatsen och toan vid badkarets ände (på nya badkarsplatsen?
Tackar för synpunkterna, vi behöver all hjälp vi kan få, det finns säkert mycket som man missar när man sitter och försöker få ihop allt.

Nja, den väggen som toan är tänkt på, är en 50cm lång vägg som redan finns idag.
Menar du att duschen ska stå kvar? iså fall så blir det ett mellanrum på 20cm.

Ska handfatet vara på kortsidan? eller menar du mellan fönsterna?

// Git o Lars


 
Har ni någon annan wc/toalett i huset? Jag tycker annars att toastolen är alldeles för långt in i rummet. Lite tips om hur ni kan göra:

- Ta en skiss över rummet, klipp ut badkar, dusch, toastol, handfat, skåp och två människor.
- Möblera med de utklippta figurerna och försök få med hur ni rör er i rummet. Först duschar man, sedan torkar man sig, ställer sig framför spegeln, blöter kanske ner golvet. Hur gör ni när ni badar? Duschar ni efteråt? Då bör badkaret och duschen vara mer nära varandra.

Om jag fick välja så skulle placeringen se ut såhär: (ritade i room328, men jag tror inte alla saker är rätt valda, men ni ser principen).

-Sätt badkaret i hörnet där duschen står. Sätt handdukstorken på snedväggen, (nära till handdukarna då ni duschat badat).
- Sätt duschörnan så att utgång sker mot handdukstorken. Har ni köpt en dusch som endast består av en sida, så kan ni med fördel bygga upp en kakelvägg mellan dusch och wc eller en glasvägg av glasblock.
- Toastolen är närmare dörren och man behöver alltså inte gå genom hela rummet för att nå den.
- Sätt handfatet antingen mitt emot toastolen och högskåpen på kortsidan vid dörren, eller så som jag ritat.

Kakelvalen som ni gjort tycker jag är fina.

Lycka till!



 
  • Badrumsexempel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.