Det är väl det tvisten handlar om. OM väggarna har extrema köldbryggor, så kan man givetvis i princip få punkter vid bryggorna som är lika kalla som utomhusluften, oavsett hur varmt det är i rummet.

Om sedan de "påstådda" köldbryggorna verkligen är så extrema är kanske tveksamt, även ren betong isolerar ju lite.
 
Njaa, att yttemperaturen på köldbryggorna skulle få samma temp som utomhustemperaturen. Är väl inte riktigt verkligheten, men det där går ju att räkna på. Det var väl stålbalkar som skulle vara orsaken till bryggorna om jag minns rätt från första tråden?

Hinner inte just nu dock...
 
D
Tycker det är ganska uppenbart vad TS är ute efter... När tråden har självdött efter någon veckas ointresse och hamnat långt ned i forumet så bumpas den av TS själv... Tycker vi redan har diskuterat allt det här tillräckligt, även om jag naturligtvis har ännu mer intressanta saker jag kan anmärka mot TS argumentation. Men tycker ni verkligen inte att vi redan har diskuterat detta ämne tillräckligt nu? Skall TS fortsätta och bumpa den här tråden en gång/vecka, enligt gammalt känt mönster? Syftet är väl solklart, i alla fall i mina ögon. Kan man inte vinna i rätten, så kan man i alla fall skapa sin egen rättvisa utanför...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.