Verkar som de flesta här inne är på min linje, föga överraskande iofs.

Skall bli intressant att se om huvudkontoret svarar och hur de svarar.
Det här med pnaelen är ju en sak, jag tror bemötandet vi fick faktiskt är det huvudkontoret mest bryr sig om.
Vi får se.
 
Tyvärr så är det nog så att det bemötande du fick är baserat på personalens tidigare erfarenheter av kunder som knappt klarar av att hänga upp en tavla, men som ändå ska bygga sin egna friggebod, och som sen kommer och gnäller när dom blir frustrerade över att dom själva inte läst/mätt/spikat rätt.

Jag har spenderat många många timmar på olika byggvaruhus, och man får höra helt sjuka tankar och argument som folk har när dom står och snackar med varandra i antingen när dom ska plocka brädor eller välja spik.

För ett par år sedan var jag hos en bekant som nyligen hade köpt sitt första hus, och ville ha hjälp att riva en innervägg, det gick lättare än vad vi trodde, väggen bestod bara av 4 spånskivor sida vid sida med 95mm glasulll emellan, sen hade förra ägaren dragit 100mm långa skruv rakt igenom glasullen så den greppade i spånskivan på andra sidan, och lagt skivorna förskjutna några cm i sidled, utanpå detta var det 3-4 lager med glasfiberväv, det enda som höll väggen på plats var gravitationen och taklisterna.
 
ParkaKungen skrev:
Ja, vi köpte boden delvis pga att det skulle vara 28mm panel.
Hur du kan komma till slutsatsen att byggvaruhuset inte gjort något fel förstår jag inte.

Kan tillägga att i tillverkarens beskrivning av boden som jag nu fått tag i står ingenstans att det är 28mm panel.
Med fel av byggvaruhuset menade jag att de självsvåldigt, eller tillverkaren, minskat på paneltjockleken utan att meddela kunder. Som det verkar nu så tillverkas boden (och antagligen alltid tillverkats?) i 16mm, levereras med 16mm, men står fel mått i broschyrer etc. Generande för dem, någon form av goodwill gest skulle sitta fint till dig som kund.

MatCan skrev:
Det måste vara fantastiskt att ha dig som kund.

Man kan som säljare ge dig vilken information som helst, du köper varan, kommer hem och inser att du fått felaktig/falsk information men det spelar ingen roll för dig, du kommer ändå vara lika nöjd och inte känna dig lurad. :S

Jag har svårt att tro dig faktiskt...
Tycker du överdriver lite :)
 
Redigerat:
Tycker det som är mest generande för byggvaruhuset är att de anklagar kunden för lögn när kunden påpekar att panelen är 16mm och inte 28. Och detta vid flertalet tillfällen. Plus andra oförskämdheter, såsom att kunden bara är ute efter pengar mm.
 
ParkaKungen skrev:
Tycker det som är mest generande för byggvaruhuset är att de anklagar kunden för lögn när kunden påpekar att panelen är 16mm och inte 28. Och detta vid flertalet tillfällen. Plus andra oförskämdheter, såsom att kunden bara är ute efter pengar mm.
Ja det har du rätt i!
 
bonnier skrev:
Tycker du överdriver lite :)
Klart jag överdriver :)
Blir väldigt förvånad bara över att du inte tycker att dom gjort fel, när dom uppenbarligen faktiskt gjort fel på 3 olika ställen.

bonnier skrev:
...men de har ju inte gjort något fel eller lurat er på något sätt.
Hur kan felaktigt lämnade information inte vara fel?
Om du utvecklar det vidare så går jag och poppar popcorn :D

Att man inte medvetet lurat TS kan jag hålla med om då det kanske inte är en medveten lögn från byggvaruhuset, men nog fasen är TS lurad av byggvaruhuset.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.