Hej!
Jag har en AWEco 9660 toppmatad tvättmaskin. Den har funkat klockrent fram tills för ett tag sedan då den började stanna mitt i tvättprogrammen, den varnar för lågt vatten tryck. Första gångerna uppstod det bara 1 gång per program men nu stannar den exakt med 5 minuters mellanrum. Jag har bytt magnetventilen/vattenventilen utan framgång. Jag har kontrollerat pressostaten att den klickar när man blåser i den. Något som kan nämnas är att de funkar som den ska om jag häller i vatten manuellt när den har stannat under programmets gång. Någon som har en ide om var ska ja fortsätta att felsöka? Jag är även student som har en limiterad budget så därav att jag drar mig för att köpa en ny tvättmaskin!
Mvh Adam
 
Får du någon felkod?
 
Endast den lampan som varnar för lågt vatten tryck! :/
 
Det är inte så enkelt som att silen i inloppets vattenanslutning har blivit igensatt? Eller det har du kanske redan kollat.
 
Vet inte om det är till någon hjälp, men hittade detta online:
 
  • Skärmdump av en tabell som listar problem, orsaker och lösningstips för tvättmaskin, inklusive frågor om start, avbrott och centrifugering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sida ur manual med tabell som visar beskrivning av felindikeringar på tvättmaskinkontrollampor och felsökningssteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Harald Blåtumme skrev:
Det är inte så enkelt som att silen i inloppets vattenanslutning har blivit igensatt? Eller det har du kanske redan kollat.
Har ingen sån sil på inloppslangen (även köpt ny slang), finns det någon mer sil än den. Som ska sitta på slangen och vid avloppspumpen? :)
 
S0MMER S0MMER skrev:
Får du någon felkod?
S0MMER S0MMER skrev:
Vet inte om det är till någon hjälp, men hittade detta online:
Tack, kikat över både vattentryck samt kontrollerat /bytt inloppslangen :)
 
A Adam23 skrev: