A
G GHP skrev:
Skakar liv i den här gamla godingen….. mig/premium-elux (6 år) låter som en större stenkross. Isärtagen och hittat mosat trumlager bakom en svetsad plastrings. Är det någon som faktisk HAR bytt trumlager i en tvättmaskin med svetsat kar? Dragit ut från baksidan med avdragare, hittat passande lager och lyckats pressa tillbaka?
Det bör inte fungera mtp tärningen och olika stora lager
 
  • Gilla
GHP
  • Laddar…
MultiMan
G GHP skrev:
Skakar liv i den här gamla godingen….. mig/premium-elux (6 år) låter som en större stenkross. Isärtagen och hittat mosat trumlager bakom en svetsad plastrings. Är det någon som faktisk HAR bytt trumlager i en tvättmaskin med svetsat kar? Dragit ut från baksidan med avdragare, hittat passande lager och lyckats pressa tillbaka?
Finns massa olika video på Youtube för tips, t ex

 
A
MultiMan MultiMan skrev:
Finns massa olika video på Youtube för tips, t ex

[media]
filmen med den sämsta kamera tekniken...

ser lite risker med detta
dels sågningen
dels tätningen dels samansättningen
utöver detta finns risken att trumaxeln är skadad
dessutom måste man ju fråga sig om inte en ny balja komplett medlager, slitring, packbox och trumma för under 2000.- är mer säkert och kostnadseffektivt än lager + arbet + misslyckande + blodvite
 
MultiMan
Jag rekommenderar ingen särskild metod och har definitivt inte tittat på hela filmen, har annat att göra. Detta var bara ett tips om vad som kan vara möjligt.
 
Synd att du bor så långt borta. Jag tror min maskin står kvar med ett annat fel som jag inte lyckades hitta🤗
 
Redigerat:
  • Gilla
vorchan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.