R
ja de kan låta helskumt men jag körde ett program till och det funkade bra...niklass jag förstod inte allt du skrev?
 
R
Maskinen funkar men den värmer vattnet till max trots 30 grader. Tekniker kommer o tittar på den på tisdag.nått fel på reläet till elementet kanske...
 
hej, jag kanske skrev lite luddigt, vad var det du funderade över som jag skrev?
värmer den till 30 grader max så kan det vara kretskort, elementet borde vara ok.
om du har ampere mätare så kan du dra på den och knacka på reläet när den värmer så ser du om du får utslag på mätinstrumentet, i det fallet så skulle jag köpa själva reläet på elfa mycket billigare än att byta hela kortet.

ett annat tips är att kolla felkoder, alla maskiner har dem, försök hitta hur du tar fram dom på nätet, alla maskiner och modeller har ju olika system med knappar och vred hur du ska komma in i service läge, när du väl är i det läget så kan du manuellt dra på element och se felkoderna.
 
R
Ja en tekniker är på ingång. Får se vad han säger.
 
R
Tänkte bara ge en slutrapport. Elementet och ett relä hade gått sönder enligt vvs tekniker, han tyckte även att det var glapp i kullagret på trumaxeln så de var inte värt att reparera. Försäkringsbolaget betalade istället 70% av en ny tvättmaskin och aristonen kastades på tippen.
Hej och tack.
 
R
jjj
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.