A
F Fudgefluff skrev:
Pulver. Maskinen helt ny så det borde inte behövas nån rengöring.
Då är den nog bara riktigt effektiv att skölja ur tvätten..
 
F Fudgefluff skrev:
Och det är samma kommunala vatten i lägenheten som vi har i huset.
Är du säker på att vattnet kommer från samma vattentäkt och vattenverk?


Här i kommunen finns det iaf två olika vattentäkter som går till var sitt vattenverk, det är till och med så att ena samhället i kommunen har vatten från bägge ställena (alltså vissa fastigheter från ena, resterande från andra).

Sen vet jag kommuner som matar huvudnätet med vatten från flera olika vattenverk (och olika täkter), olika verken går olika ”hårt” beroende på vattenförbrukningen.
 
F Fudgefluff skrev:
Jag blir tokig snart för jag vill ha tvätt som doftar rent.
Det låter inte som om du vill ha ha tvätt som luktar rent eftersom den inte luktar någonting annat än textilen själv. Du vill ha tvätt som luktar från rester från kemikalierna i tvätt och sköljmedel. Och eftersom sådana kan vara allergiframkallande så sköljer väl moderna maskiner bättre än gamla. För miljö och hälsa är mitt välmenande tips att köpa tvättmedel utan parfym och skippa sköljmedlet helt och acceptera trevligt doftfri tvätt.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
B Bombus pratorum skrev:
Det låter inte som om du vill ha ha tvätt som luktar rent eftersom den inte luktar någonting annat än textilen själv. Du vill ha tvätt som luktar från rester från kemikalierna i tvätt och sköljmedel. Och eftersom sådana kan vara allergiframkallande så sköljer väl moderna maskiner bättre än gamla. För miljö och hälsa är mitt välmenande tips att köpa tvättmedel utan parfym och skippa sköljmedlet helt och acceptera trevligt doftfri tvätt.
De flesta vill ha ren tvätt men vi är alla olika och TS måste ju få ha sin tvätt med tvättmedelsrester om det är så.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A
en skvätt ättika och lite doft..
som t ex lavendel olja brukar jag slå i..
bättre än sköljmedel.. Och doftar godare..
 
Hur har det gått, får du den doft du önskar på tvätten nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.