Sen är jag villig att betala ett högre pris för att slippa all den skit som dom infantila reklammakarna sitter och totar ihop och sprider överallt. Det är därför jag gladeligen betalar för SVT, ett utmärkt system. Och jag är inte ensam om att spy åt reklamen.
 
  • Gilla
Ragnar Sundström och 1 till
  • Laddar…
Haha, "ingen lag som säger att jag måste handla min mat i affären". Ridå för den här diskussionen.
 
Lazzeman skrev:
Haha, "ingen lag som säger att jag måste handla min mat i affären". Ridå för den här diskussionen.
Ja vekligen ridå!
Det jag tror att du nu inte förstod ör att det är lag på att betala för TV-licens men inte för reklam. Slut!
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
j-o75 skrev:
Återigen så är det ointressant vad du tycker om det. Du får lyssna på vad du vill bara jag slipper betala. Det borde väl finnas marknad för smala kanaler som betalas av lyssnarna?
Om andra personers åsikter är ointressanta så förstår jag inte vad du gör i en diskussionstråd. Skriv ett debattinlägg istället.

Det här bottnar ju i politiska synsätt - vill du ha ett samhälle där allt är privat finansierat och allmännyttan inte existerar? Inte jag. Argumentet "bara jag slipper betala" kan dras hur långt som helst. Jag har inte blivit utsatt för brott, varför skall jag vara med och finansiera domstolsväsende? Varför skall jag finansiera vägar, jag har ingen bil?! Sjukvård. Skola. Osv.
 
  • Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Det är bara en del av det hela, sedan så är 99.9% av kåren vänstervridna
När det gäller huruvida journalister är vänstervridna eller inte så finns det en undersökning från 2006 som säger följande (och då handlar det om journalister som sysslar med ekonomi/politik):
(Journalistkårens partisympatier av Kent Asp)

Skillnaden mellan partisympatierna i de riksspridda Stockholmsmedierna och i öv-
riga Sverige är mycket stor. Bland de journalister som står för huvuddelen av den natio-
nella rapporteringen om politik och ekonomi är moderaterna största parti. Andelen
moderater är nära tre gånger så stor bland journalister med ett stort potentiellt inflytande
än bland övriga journalister. Folkpartiet är också något större bland de potentiellt infly-
telserika, men skillnaden är inte lika stor som för moderaterna.
Socialdemokraterna är det mest underrepresenterade partiet i denna inflytelserika
grupp av journalister – både i jämförelse med allmänheten och med journalistkåren i sin
helhet.
De journalister som i första hand står för den nationella nyhetsrapporteringen om
politik och ekonomi är i blocktermer betydligt mer representativa än journalistkåren i
sin helhet. Hos dessa tongivande journalister är andelen borgerliga sympatisörer något
större än den andel som sympatiserar med socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljö-
partiet.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
M
Tablå TV är så 1987

Som libertarian så är jag emot det mesta staten sysslar med inklusive olika typer av folkförvillning som SvT.
 
pege01 skrev:
Alla som säljer eller hyr ut tv-mottagare (tv-handlare typ El-Giganten m fl, kabelbolag typ Com Hem och Telia m fl) är skyldiga enligt lag att rapportera alla köp/uthyrningar av tv-mottagare (tv-apparater, kabeltvboxar, ip-tvboxar, etc) till Radiotjänst, och det gör det också.
Köpte en TV i en av Webhallens butiker, och de anmälde inte till Radiotjänst.

Och hur vet jag det? Jo, på kvittot/garantin står mitt förnamn och jag betalade med kontanter från bankomaten intill :)
 
Redigerat:
HenrikP skrev:
Köpte en TV i en av Webhallens butiker, och de anmälde inte till Radiotjänst.
Hur vet du det, förresten?
 
Rogero skrev:
När det gäller huruvida journalister är vänstervridna eller inte så finns det en undersökning från 2006 som säger följande (och då handlar det om journalister som sysslar med ekonomi/politik):
(Journalistkårens partisympatier av Kent Asp)

Skillnaden mellan partisympatierna i de riksspridda Stockholmsmedierna och i öv-
riga Sverige är mycket stor. Bland de journalister som står för huvuddelen av den natio-
nella rapporteringen om politik och ekonomi är moderaterna största parti. Andelen
moderater är nära tre gånger så stor bland journalister med ett stort potentiellt inflytande
än bland övriga journalister. Folkpartiet är också något större bland de potentiellt infly-
telserika, men skillnaden är inte lika stor som för moderaterna.
Socialdemokraterna är det mest underrepresenterade partiet i denna inflytelserika
grupp av journalister – både i jämförelse med allmänheten och med journalistkåren i sin
helhet.
De journalister som i första hand står för den nationella nyhetsrapporteringen om
politik och ekonomi är i blocktermer betydligt mer representativa än journalistkåren i
sin helhet. Hos dessa tongivande journalister är andelen borgerliga sympatisörer något
större än den andel som sympatiserar med socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljö-
partiet.
Och hur stor del av gruppen journalister jobbar med politik och ekonomi?
Vem avgör att dom är tongivande?
Skulle tro att 95% jobbar med saker som berör brott och samhälle där det finns stora möjligheter att ge en vinklad bild beroende på politiskåsikt.

Det var förövrigt Kent Asp som redovisade att 40% av journalisterna i stort var miljöpartister.

Men snyggt försök att dra en rövare..
 
mnils skrev:
Tablå TV är så 1987

Som libertarian så är jag emot det mesta staten sysslar med inklusive olika typer av folkförvillning som SvT.
Spännande inställning ... Vem ska ta hand om utbildning, sjukvård och lagstiftning/lagskipning anser du då?
 
  • Gilla
Ragnar Sundström och 1 till
  • Laddar…
Ja hur skulle vi överleva utan att staten la sig i allting? Skrämmande tanke.
 
Gallahad skrev:
Ja hur skulle vi överleva utan att staten la sig i allting? Skrämmande tanke.
Du menar att det är bättre med medborgargarden och häxdoktorer och en präst som skolar sina får?
 
  • Gilla
Ragnar Sundström
  • Laddar…
pege01 skrev:
Hur vet du det, förresten?
Redigerade mitt svar efter, så du missade:

"Och hur vet jag det? Jo, på kvittot/garantin står mitt förnamn och jag betalade med kontanter från bankomaten intill"
 
Hur kan du tolka det så? Är du inte riktigt frisk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.