JD skrev:
Har ett nybyggt hus. Efter att ha dragit upp antennkabel på vinden så införskaffades antenn "modell större" samt antennförstärkare från en TV-handlare. Printade en karta från Eniro och tog ut kompassrikting mot TV-masten (2-3 mils avstånd) sedan monterades allt ihop på vinden och antennen riktades in med hjälp av kompassen. Har funkat KANON från första början. Vi har digitalTV, dreambox 500T.
Jag gjorde typ detsamma förutom att jag testade utan förstärkare först. Det gick dock inte men med förstärkare från ELFA så försvann alla problem. Kör med 4-kanalig slitter efter förstärkaren.
 
Jag har dryga fem mil till sändaren och på Boxers hemsida står det "I markerat område finns det i allmänhet mottagning med takantenn utomhus" och "Rekommenderas vara fackmässigt monterad ca 10 meter över markplanet med oskarvad kabel": Det var tur att jag inte kollade på deras sida tidigare. Jag köpte Kjell&Co:s billigaste bordsantenn (169:) och får med den näst intill perfekt bild!
 
johansjostrand skrev:
Ett tips för alla som ogillar stora fula tv-antenner
[länk]...
Det där var ju ett fantastiskt bra tips! Denna typ har jag letat efter skall du veta. Tillräckligt billigt för att prova.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.