Och nu - tadaaa! - jag ikapp med byggbloggen. Här kan du se mig sätta in en pardörr och göra reklam för byggmax. Mina fifteen minutes of fame...

Hädanefter kommer byggbloggande handla om sådant jag faktiskt är mitt uppe i.

https://hagby4.wordpress.com/2015/11/04/2275/
 
  • Gilla
Oddbod och 1 till
  • Laddar…
P.g.a. mindre trevliga händelser i livet är bloggen stängd för allmän visning på obestämd tid.
 
Tråkigt :(

Hoppas det löser sig på bästa vis. Ditt husbygge visar på att du har ett starkt pannben, så jag är säker på att det kommer ordna upp sig. Kämpa på!
 
  • Gilla
sannatielman
  • Laddar…
Jupp. Man ska inte mucka med fröken Tielman. Tack för uppmuntrande tillrop. :banghead:
 
Jahupp, litet uppdatering av byggbloggen. Finns här: https://hagby4.wordpress.com/2016/05/18/ljus-grus-och-att-gora-allt-sjalv/

Hann aldrig komma in på växthusbygget (vilket var planen) men mina byggvänner här kan få en preview av vad som komma skall. Proffsig ritning...
20160504_123625.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Vi som läser är tackasamma att du uppdaterar byggbloggen i stället för att kolla på film :)
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Aaah! Är svintrött efter att ha kraschat på soffan igår kväll efter intensiv ogräsrensning av vad som faktiskt ÄR en trappa.

20160520_175824.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vaknade sen i ottan och kunde inte somna om eftersom det är idag jag ska börja regla upp växthusväggarna. Håll tummarna för att jag inte tänkt tokigt!

FB_IMG_1463810303534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Det går ju bra det där. Hade du nån syllisolering mellan leca och regel?
 
Jodå, det var det som jag litet allmänt okunnigt kallade för "mellanlägg". Eller ja, jag vet ju inte om den direkt isolerar värme direkt - det är mer som ett tjockt plastband som gör att fukt inte kan komma upp från stenen in i träet. Borde jag haft något mer? [för sent för sent för sent]
 
Nej, det var just det att träet inte ska suga vatten jag syftade på.
Isolering heter det väl för att den isolerar bort vattnet, inte värme. Men vad vet jag :) ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.