Trivselhus har flera arkitekter men bara en som ritar till katalogen - detta för att de vill hålla en enhetlig stil.

Ingemar Medlöv ritade vårat hus och jag måste säga att jag är MYCKET imponerad. Vi satt ned med honom i ca. 2 timmar och pratade, sade vad vi vill ha, vilken stil vi gillar, vad vi avskyr, om vi hade några "specialare" som vi ville få med o.s.v.
Ingemar ritade hela tiden och vi fick sitta och kika och kommentera det han gjorde - efter två timmar var han klar. Det märktes verkligen att han lyssnade på oss och var mån om att vi skulle få exakt som vi ville.
Ganska strongt att ha folk som sitter och kikar över axeln då man arbetar....skulle jag minsann inte gilla - fast man blir nog väldigt effektiv då.
Vi är nu HELT nöjda, det enda vi har gjort är att minska på fönstren, både i antal och även storlek, samt tagit bort en vägg mellan två klädkammare så att det blir en stor.

//Anna
 
Är det samma Ingemar Medlöw som ritat Kärnhuset (som prisats vilt på det här forumet) för Myresjöhus (som inte prisats lika vilt)?

Är det tillåtet att jobba för både gud och djävulen i den här branchen? ;)

/Berit
 
Intressant fråga.
Har för mig att det var en kvinna som ritade Kärnhuset, men visst kan det vara så. Kanske var Ingemar tidigare anställd hos Myresjöhus...? Nu jobbar han i alla fall mest för Trivselhus - arkitekter kan ju som alla vi andra byta jobb om de inte trivs.
Han kanske inte heller gillade Myresjöhus.... ;)

//Anna

 
Lisa - Kärnhuset finns på Myresjös hemsida. I flera varianter.
 
:pSuck. Det var värst vad det gnälls på Myresjöhus på detta forum.
 
Kan kanske ha något att göra med att många på detta forum är engagerade i sitt bygge och vill ta reda på och göra mycket saker själv. Myresjöhus är då oftast inte det första alternativet eftersom det är ganska styrt och har ett relativt dåligt rykte p.g.a. slarv både från Myresjöhus och deras hantverkare.
Men det finns gott om plats att öppna en ny tråd och motbevisa oss skeptiker.
;)

//Anna
 
Rodge68 skrev:
Jag hävdar att det finns inte i dag en enda fungerande krypgrund om man inte på något sätt värmer den eller använder avfuktare! Så ring mig om 10 år så kommer jag och kikar på din grund!
Tjena. Jag bor i ett hus med krypgrund byggt 1984. Utan värmare och utan avfuktare. Besiktningsmannen sa att denna grund var välgjord för här finns inga spår av excessfukt. Har bott här i tre år nu och är nere en gång på sommaren. Allt ser bra ut. Så att ingen krypgrund fungerar är nog att ta i. Du är välkommen att besiktiga om du vill. ;)

Däremot tycker jag det blir lite väl kalla golv på vintern och mitt nästa hus kommer nog därför att ha platta. Men de har ju sina problem de också.
 
Pipes skrev:
Tjena. Jag bor i ett hus med krypgrund byggt 1984. Utan värmare och utan avfuktare. Besiktningsmannen sa att denna grund var välgjord för här finns inga spår av excessfukt. Har bott här i tre år nu och är nere en gång på sommaren. Allt ser bra ut. Så att ingen krypgrund fungerar är nog att ta i. Du är välkommen att besiktiga om du vill. ;)

Däremot tycker jag det blir lite väl kalla golv på vintern och mitt nästa hus kommer nog därför att ha platta. Men de har ju sina problem de också.
Jag bor själv i ett hus byggt -89 med krypgrund. Vintertid har Rf. legat på 12% i virket, vilket är ok. Grunden ser fin ut också men det syns att det kondenserat varmluft. Det är framför allt sommarmånaderna som är problemet.

Sedan jag installerat avfuktare har vi fått mycket varmare golv! Grunden blir sällan kallare än 7-8 grader, i.o.med att ventilationen inte sker okontrollerat.

Jag vill nog mest få folk att vakna upp och inse att det är en risk med krypgrund.

Besiktningsmän som jag talat med har sagt att man får lov att acceptera en högre rf. i en krypgrund
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.