Oj, ursäkta gubben där mitt i, det var inte meningen...
 
Jag har lite svårt att föreställa mig hur det skulle gå till med takfönster där. Det är det som är problemet när man inte lyckas hitta något färdigställt hus innan man börjar med sitt eget. Trots förfrågning hos Trivselhus lyckades de inte skaka fram något visningshus i någorlunda närhet. Det verkar ju konstigt när ni verkar bo i Uppsalatrakten och det är ju inte långt från Västerås....
Tanken fanns även för oss att slå igen dörren till köket men vi kände (och känner) att det inte fanns något behov av mer arbetsytor (inte i köket i varje fall). Dessutom änvänder vi tvättrumsingången som grovingång och då tycker jag det är bra att lätt kunna slinka in i köket. Det finns inte risk för att det kommer att kännas väldigt smalt? Bredden i tvättrummet är ju trots allt bara 2 meter.
Stampen, slutsumman hamnade på drygt 3.8 miljoner (inklusive prylarna vi fixat på egen hand).
 
AnRed - jag kan som sagt inte förklara HUR de konstruerat takfönstet men jag har de facto sett det i verkligheten så uppenbarligen är det ingen omöjlighet. Vi har varit inne i ett hus i Uppsala och ett på Skarpö utanför Vaxholm, och det var i huset på Skarpö som lösningen med takfönstret fanns. Inga av dessa hus var "visninghus", utan familjer som byggt just 732 som gärna visade upp sina hus när vi ringde och undrade. Be ditt kontor om adresser till färdigställda 732 och ring runt själv, är mitt tips.

Det är mycket möjligt att risken finns att tvättstugan känns smal om man slår igen dörren till köket men vi tyckte det var att föredra då vi heller inte ville ha direkt anslutning mellan kök (matos) och tvättstuga. Men som jag sa - det blir i nuläget inget med vårt bygge så jag kommer inte kunna berätta om vår tänkta lösning var smart eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.