P
J jonathanGubbe skrev:
"Vitt o fräscht" känns väl redan daterat?
De flesta jag känner vill bo nånstans med lite personlighet och känsla och inte i en tom utställningshall...
Personlighet och känsla kommer ganska snart efter inflyttningen när man inte har nån aning om i vilket skåp grejen man letar efter finns eftersom det gick lite fort med att packa upp flyttlådorna, och när man märker att möblerna man hade med sig passar rätt dåligt i det nya huset.
 
  • Haha
  • Gilla
banjoragge och 1 till
  • Laddar…
P
R rallysmulan skrev:
Nuförtiden ska man visst ha hus som är så stora att man får tillbringa all sin fritid med att städa eller betala för städning.
Man kan sopa skiten under mattan också, men man måste har råd med ganska många mattor.
 
  • Gilla
rallysmulan
  • Laddar…
P
M MrDizzy skrev:
Stora fönsterpartier i söderläge KAN vara bra .... om man har tomtläge för det ... dvs med schyst utsikt ner mot en sjö eller liknande ute på landet/fjällen/skärgården. Att ha det inne i ett villaområde EEEEK!
Så här års är det jättebra om solen skiner. Då stannar luft/luft-värmepumpen under dagtid och värmeelementen slår ifrån.
 
P
M Manfreds skrev:
Därför att kommunerna inte vill ta ansvar för översvämmade källare och släcker således den möjligheten direkt i nya detaljplaner.
Varför behöver kommunen ta ansvar för att min källare blir översvämmad?
 
P
Karlia Karlia skrev:
Väninnor med söner intygar att det kissas överallt. Bakom, under, brevid och över. De drömmer om vägghängt.
Dina vänninor får lära gossebarnen att sitta.
 
  • Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
P
Karlia Karlia skrev:
Jo. Men tanken/drömmen är att det ska vara lättare att göra rent:) I teorin tror jag det också men det finns annat jag prioriterar framför vägghängd toalett.
Jo, det är förstås en fördel om det är lättare för snedpinkarna att göra rent efter sig när de har missat grovt.
 
P
Lördag hela veckan Lördag hela veckan skrev:
Visst är det så, med vägghängt wc har vi en golvbrunn i duschen, klinker och golvvärme. Wc och golv spolas snabbt av med duschantaget ett par drag med vattenskrapan och voila allt är rent och snyggt utan att krypa på golvet.
Jag har faktiskt funderat på om det vore värt att se till att det går att städa badrummet med högtryckstvätt. En viss ombyggnad för ökad robusthet skulle nog krävas förstås.
 
  • Gilla
New_options och 2 till
  • Laddar…
P
Bastu! Vem fasen vill ha bastu när vi har global uppvärmning?
 
  • Gilla
  • Haha
Alebaleportocale och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Dina vänninor får lära gossebarnen att sitta.
...eller lära dem att torka upp efter sig, om de nu tycker att de måste stå. Personligen anser jag att en trasa/mopp är en bättre lösning än att hänga upp en hel toalett och dessutom dölja kritiska VA-installationer.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Hur ska man egentligen bära sig åt? Tex så behöver man ett badrum i huset. Enligt mig är det en så pass dyr renovering att man måste räkna med att det ska dröja minst 20 år till nästa renovering. Helst längre. Men man vill ju inte ha ett badrum som känns fint i 4 år och hopplöst omodernt i 16 år. Hur ska man liksom lyckas få till det? Väljer man en stil som inte känns aktuell i dagsläget så är det ju risk att man får ett badrum som känns inaktuellt i 20 år.
 
  • Gilla
Fartland och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Allting kommer att laddas trådlöst då?
Ja, eller inte med USB i vart fall!
 
PeterFalun
golvvärme.....!!
 
  • Gilla
mugatu
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
Hur ska man egentligen bära sig åt? Tex så behöver man ett badrum i huset. Enligt mig är det en så pass dyr renovering att man måste räkna med att det ska dröja minst 20 år till nästa renovering. Helst längre. Men man vill ju inte ha ett badrum som känns fint i 4 år och hopplöst omodernt i 16 år. Hur ska man liksom lyckas få till det? Väljer man en stil som inte känns aktuell i dagsläget så är det ju risk att man får ett badrum som känns inaktuellt i 20 år.
Exempel badrum kan man ju göra plattsättningen relativt tidlös och enkelt, för att sedan byta inredningen lite oftare.

Istället för att helrenovera ett ganska nyligen renoverat badrum valde vi att byta ut duschväggen mot dörrar, handfatet till ett med kommod, samt plåtspegelskåpet till ett som matchade kommoden. Blev ett rejält lyft.
 
  • Gilla
Ingenjörshobby och 3 till
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
Hur ska man egentligen bära sig åt? Tex så behöver man ett badrum i huset. Enligt mig är det en så pass dyr renovering att man måste räkna med att det ska dröja minst 20 år till nästa renovering. Helst längre. Men man vill ju inte ha ett badrum som känns fint i 4 år och hopplöst omodernt i 16 år. Hur ska man liksom lyckas få till det? Väljer man en stil som inte känns aktuell i dagsläget så är det ju risk att man får ett badrum som känns inaktuellt i 20 år.
Man ska göra ett badrum man tycker är snyggt idag och skita i hur det kanske uppfattas om 20 år. Det är omöjligt att förutse framtiden, och då är det väl bättre att ha ett badrum man gillar. Jag skulle aldrig lägga pengar på något som käns sådär halvbra och hoppas på att det blir modernt senare.
 
  • Gilla
Lördag hela veckan och 8 till
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
Hur ska man egentligen bära sig åt? Tex så behöver man ett badrum i huset. Enligt mig är det en så pass dyr renovering att man måste räkna med att det ska dröja minst 20 år till nästa renovering. Helst längre. Men man vill ju inte ha ett badrum som känns fint i 4 år och hopplöst omodernt i 16 år. Hur ska man liksom lyckas få till det? Väljer man en stil som inte känns aktuell i dagsläget så är det ju risk att man får ett badrum som känns inaktuellt i 20 år.
Du delar lite mina funderingar. Ska precis bygga ett badrum i sommarstuga. Nybygge. Får gärna kännas att det är byggt 2021, men vill helst slippa hata badrummet om 5 år...
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.