A AG A skrev:
Är detta verkligen ett försäkringsärende?
Elgolvvärmen från 2006 la av efter 17 år. FB bekostade helt nytt kaklat badrum med en för mig mycket låg självrisk.

TS bör anmäla problemet till sitt försäkringsbolag till att börja med.
 
yonna yonna skrev:
Elgolvvärmen från 2006 la av efter 17 år. FB bekostade helt nytt kaklat badrum med en för mig mycket låg självrisk.

TS bör anmäla problemet till sitt försäkringsbolag till att börja med.
Utan att först veta vad problemet är? Jag menar att än så länge vet vi inte ens om det verkligen är fel på golvvärmen. Det kan vara något så enkelt som ett reglage som är felinställt.
Men det är inte heller ofta det är ett försäkringsärende om det är fel på reglage, eller annat som sitter över golv.
Det är väl först om det är det ingjutna i golvet är trasigt, som försäkringen gäller.
Sen är det ju inte heller fastställt om det är TS golvvärme.
 
Min golvvärme la av. Min elektriker kunde inte hitta felet. Anmälde till FB som skickade hit annan elektriker som inte kunde avgöra var felet var utan att öppna golvet. Och då var ju loppet kört. Felet låg i bränd kabel vid duschhörnan. Hela badrummet inkl teknikutrymmet, där huvudgolvbrunnen fanns, fick rivas inkl mindre vägg. Bastun, som inte har golvvärme, kunde räddas. Allt sköttes via FB's representant som köpte entreprenaden. Det tog åtskilliga månader men blev bra till slut och jag är mycket nöjd. Jag har TH med utvidgad hemförsäkring (inkl alla andra försäkringar). TH är synnerligen smidiga i fall som detta.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.