Status
Tråden går ej att kommentera.
Strömkarlen Strömkarlen skrev:
Jag kommer tyvärr inte ihåg, men inte omöjligt att det varit i detta forum?
Fast jag har å andra sidan googlat väldigt mycket på Park slide......
Men man kanske kan höra med nå'n mäklare eller jurist?
Mvh. Tommy
PS går ej under folda fel sålänge han "inte vet om det". Annars går det under upplysningsplikten och skadestånd utgår. Finns ett fall dr en mäklsre blev av med sin licens + stort skadestånd.
 
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Var det inte Partille som seriöst gjorde ett försök med att vicka på rötterna? Jag hoppas att de kommit på rimligare metoder nu.
D Daniel 109 skrev:
Var det inte Partille som seriöst gjorde ett försök med att vicka på rötterna? Jag hoppas att de kommit på rimligare metoder nu.
I Partille kör med hetvattenbesprutning ner djupt i rötterna. Möjligen funkar det. Vi får se nästa år.
 
Claes Sörmland
U Ulf2121 skrev:
I Partille kör med hetvattenbesprutning ner djupt i rötterna. Möjligen funkar det. Vi får se nästa år.
Enligt lokaltidningen så misslyckades denna behandling 2021. Sliden kom upp i våras.

Kanske inte helt oväntat, sannolikheten att lyckas koka varje liten del av rotsystemet i marken är ju inte så stor. Rotsystemet är ju utbrett i jorden.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Enligt lokaltidningen så misslyckades denna behandling 2021. Sliden kom upp i våras.

Kanske inte helt oväntat, sannolikheten att lyckas koka varje liten del av rotsystemet i marken är ju inte så stor. Rotsystemet är ju utbrett i jorden.
Tråkigt. Hade varit bra för miljön!
 
  • Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
U Ulf2121 skrev:
Daniel PMade mig och tog tacksamt emot de tips jag hade. Hans funkade ej...
Nu ljuger du.
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nu ljuger du.
Ska vi fastslå att TS är ett troll?
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Strömkarlen Strömkarlen skrev:
Första åren visste jag inte ens vad det var för växter som började poppa upp, såg ut som harmlöst bambu....
Men sedan fick vi veta med besked....
Lycka till!!
Och nu vet du att det är en harmlös Parkslide…
 
D Daniel 109 skrev:
Nu ljuger du.
1000 ggr förlåt! :cry:blandade ihop dig med en Daniel som inte skrivit... Tyckte det var väldigt märkligt med tanke på vad du skrier här. Förlåt igen!
 
  • Haha
nikasp
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ska vi fastslå att TS är ett troll?
F fribygg skrev:
Ska vi fastslå att TS är ett troll?
Vad är ett troll? Gubbstrutten kan inte sånt...
 
C Christina Lagerlöf skrev:
Hej!
Bra info om olika metoder. Läs på följande sidor:
Sök: parkslide länsstyrelsen
parkslide naturvårdsverket
parkslide partille (ang miljövänlig bekämpning av parkslide som bedrivs i partille kommun).

Lycka till med eländet!
"Död åt Parkslide" på Facebook för den som har intresse
 
Johan4577 Johan4577 skrev:
Låter osannolikt då man får lov att planteras den man avrådes från detta.
Det är inte förbjudet att odls PS - än.
 
U Ulf2121 skrev:
PS går ej under folda fel sålänge han "inte vet om det". Annars går det under upplysningsplikten och skadestånd utgår. Finns ett fall dr en mäklsre blev av med sin licens + stort skadestånd.
Du råkar inte ha en länk till det fallet antar jag?
 
Mäklaren fick en varning, inte indragen licens.
Varningar är inte särskilt ovanliga. Något skadestånd förekommer inte i det fallet vad jag vet.
 
  • Gilla
Moa.L och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Mäklaren fick en varning, inte indragen licens.
Varningar är inte särskilt ovanliga. Något skadestånd förekommer inte i det fallet vad jag vet.
Googlade inte så noga o tog första bästa. Var väl något annat fall eller senare rapportering i detta fall kanske. Skadestånd utbetalades i något liknsnde fall i alla fall. Vår säjare hade "ingen aning" trots att han fick spatt när 2 stänglar stack upp vid husgenomgången o panikartat slet upp dem. Alla andra var redan uppryckta av honom... Jag visste inget om PS förrän jag fotade dessa alla stänglar sköt högt upp i höjden o frågade en trädgårdsarkitekt som visste o hänvisade till FB-gruppen jag nämnt + Arboflora-Jonas. Skrev licensierad om honom, men rätt är certifierad för glykosatanvändning mm. Ställde frågan till säljaren som givetvis inte alls visste vad dessa oerhört märkliga växter var för något. Eller djungeln (som han knäckt) utanför sitt plank så den inte syntes. Priset hade aldrig kommit i närheten av slutpriset med korrekt info. Tråkigt för oss, men inget att göra. Tänker mig därför en möjlig bakväg genom trädgårdsavfallet o grannen tar det mot honom för att rätt skall bli rätt. Men det verkar ju kört enl er med koll. Tack alla för visat intresse!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.