Önskar tips på vettig trådlös skrivare till laptop/mobil och som inte är alltför dyr och vars foton blir bra/hyfsade.

Min 15åriga Brother funkar fortfarande men tar för stor plats på skrivbordet och färgpatronerna är dyra.
 
Alla bläckpatroner till bläckstråleskrivare är dyra, tonerkassetter till laserskrivare brukar vara billigare.
Laserskrivare har blivit bättre i utskriftskvalite.
 
Epson Ecotank /påfyllnadsbläck)
 
MrJay
En fotoskrivare som är billig i inköp och i drift samt tar liten plats? Tillåt mig skratta! Precis som någon nämnde kan du alltid pröva fylla på bläck själv, vissa tillverkare har spärrat det genom specialchip i sina bläckstråleskrivare dock. En bra laserskrivare är nog för dyrt och tar för mycket plats misstänker jag. Wifi är typ standard på skrivare nuförtiden, men du vill nog se till att den har AirPrint.
 
tommib
Är det viktigt för dig att ha skrivaren själv, och få fotona direkt? Annars är det betydligt bättre kvalitet och pris på olika fototjänster på nätet. Leveranstiden brukar vara rätt snabb också. Vi använder Crimson en del men det är också för att de ligger nära oss och vi kan hämta direkt där.
 
Bättre och billigare än typ Crimson blir det inte, men vi köpte just en liten sublimeringsskrivare i form av Canon Selphy (CP1500) eftersom vi tycks vara fullständigt oförmögna att komma oss för att beställa bilder online. Har bara testat enstaka utskrifter än så länge, men väldigt nöjd hittills och kul att få resultatet direkt! Kostar ca 3-4 kr per 10x15-utskrift, vilket känns OK för oss som inte skriver ut alltför mycket på ett år.
 
tommib tommib skrev:
Är det viktigt för dig att ha skrivaren själv, och få fotona direkt?
Skriver ett färre antal fakturor/månaden samt arbetsbilder före och efter för eget arkiv. Prioriterar inte bildkvalitet (blir säkert bättre än min gamla bläckstråleskrivare). Men jag vill få ut sidorna direkt.
 
Redigerat:
N Nyrostad skrev:
Kostar ca 3-4 kr per 10x15-utskrift, vilket känns OK för oss som inte skriver ut alltför mycket på ett år.
Utskrifterna blir för dyra för mig.
 
Det finns tydligen laserskrivare under 2500:- men vad går då färgpatronerna på? (Gör idag av med ca 700:-/år med bläckstråleskrivare).
 
Demmpa Demmpa skrev:
Att skruva ut fakturor med bläckstråleskrivare känns väldigt b,
:crysmile:
 
yonna yonna skrev:
Det finns tydligen laserskrivare under 2500:- men vad går då färgpatronerna på? (Gör idag av med ca 700:-/år med bläckstråleskrivare).
En tonerkassett är dyrare än en bläckpatron men räcker till bra många fler utskrifter, så per sida så är laserutskrift betydligt billigare.

exempel:
https://www.netonnet.se/art/dator-s...-laserjet-toner-cartridge-2-4k/1021534.15303/
1090kr, räcker upp till 2400 sidor,
1090/2400=0:45, alltså 45 öre/sida.

https://www.netonnet.se/art/dator-s...hp-303xl-tri-color-original-ink/248188.15302/
599kr, räcker upp till 415 sidor,
599/415=1,44, alltså 144 öre/sida.

144/45=3,2 alltså kostar bläckstråleutskrift tre gånger mer än laserutskrift.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
tommib
Aha. Om bildkvaliteten (dvs att det är fotokvalitet) inte räknas så är laser helt överlägset. Dyrare i inköp men betydligt billigare i drift. Som Demmpa skriver också bättre beständighet för arkivering.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
https://www.brother.se/printers/laser-printers/hl-3140cw

Jag har en sån här över som borde fylla dina behov och som du kan få gratis om du vill. Det finns dock tre nackdelar:

Tar inte jätteliten plats på skrivbordet.
Det finns inga drivrutiner för senaste Mac OS.
Den är rätt långt från Österlen.

På plussidan är att den funkar felfritt, är gratis och har rätt mycket toner kvar.
 
Hep Hep skrev:
Jag har en sån här över
Stort tack! Men jag har nu beslutat mig för att köpa ny. Brothern funkar ju fortfarande utan problem efter 15/20 år så det blir detta nog märke. Vitsen blir att jag kan sätta trådlöst åbäke i ett annat rum! Men chatten här har fått mig att inse att jag måste upp i pris:thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.