richardtenggren
Jag gillar nog R2 mest, annars R10 då det särskiljer sig mer från R2 än vad R5 gör. Tror det blir för liten skillnad mellan R2 och R5
 
En annan aspekt är ju köksön, där tänkte vi bryta av med trä som är mjukare, men kanske ändå bra att ha lite avrundning då bardelen sticker ut. Kör man R10 där kanske man vill synka med det på köksbänken?

Ångest!

r10_köksö.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker om skarpa kanter, sen är ju köket i övriga skarpa linjer på, så rundningar kanske bryter av lite väl mycket.
Sätt hjälmar på barnen så är det lugnt:D
 
R10, om det passar med köksön. Snyggt om det matchar. Om kanten på bänkskivan linjerat med ugnsluckan (djupet alltså) hade jag röstat på en skarp kant. Men inte nu när skivan går längre ut än ugnsluckan.
 
Kör på R2 rakt av. De skarpa hörnen kan du sätta gummihörn på de få åren som barnen riskerar göra sig illa.
 
Jag tycker R10 ser bäst ut :)
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Fan att det ska vara så svårt detta
 
R10.
Om inte annat så är det åtmistone snyggare än gummipluppar i flera år på hörnen. ;)
 
RoTe
R2!
 
En eller två smällar så lär sig barnen att vara försiktiga. Vi har soffbord i betong med vassa hörn, har aldrig varit några problem.
 
Sant, sant :) Men jag är fortfarande inne på att mjuka av det lite, det är ju mjuka former på speglar och spont etc. Iof fyrkantig fläktkåpa osv. Det verkar vara R2 och R10 som är mest poppis här iallafall :)
 
Det gör ju fortfarande rätt ont att dra huvudet i en stenskiva även om kanterna är rundade, så ungarna lär sig nog ändå. Och då kanske man slipper torka blod från golvet efteråt. ;)
 
R2 trivs du inte får du ta fram våtslippappret och tillbringa en helg i köket.
 
harry73
AndersMalmgren skrev:
Det verkar vara R2 och R10 som är mest poppis här iallafall :)
R7 skulle vara ett bra kompromiss med det bästa båda
 
Jag står fortfarande för att R10 är det som jag tycker passar bäst.(y)

Blev bara ännu tydligare när du ritade upp de olika varianterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.