Vanligt att man kör fog i hörnor speciellt i trä hus som rör sej
 
Ska det bara vara målat eller ska ni ha nån typ av väv?
 
Målat

edit: Hantverkaren var förövrigt sjuk idag, tror han känner på sig att det kommer bli lite skäll :D
 
Vart hittade du honom?
 
Via kollega
 
Nu har vi tagit paus för att fixa finishen på grundarbetet själva och så får målaren komma tillbaka och grundmåla. Han var inte helt nöjd :p Dock så ser det ganska okej ut nu efter att han justerat efter påtryckning
 
Börjat grunda, hoppas på att golvläggaren kan trycka in oss i schemat under Juni
DSC_0322.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Du jobbar på med lägenheten, Anders :)
Det har väl hållit på ca två år nu?

Har ni flyttat in än, eller väntar ni tills allt är perfekt?
Det vore kul att få ta del av er tidsplan.
 
Nej där vill man inte bo än på ett tag :) tidsplan jo, vi tänkte väll att vi skulle flyttat in våren 2014
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Golvläggaren kan inte förrns i slutet av Juni :/ Aja, kanske lika bra så man hinner fixa allt
 
Vad är bäst, flytspackla utrymmet för köket för eller efter furugolvet är lagt. Fördelen med att flyta efter är ju att då vet jag exakt vilken nivå furugolvet hamnade på och kan dra av för klinker och fix och få en välldigt exakt nivå på det hela, nackdelen är ju såklart risken att smutsa ner furugolvet. Risken att flyta före furugolvet är ju att man inte vet exakt nivån på furugolvet, de ska ju slipas en gång efter läggning samt limmet det limmas med kanske bygger lite. Hur hade ni gjort?
 
Jag hade flytat allt först och sen anpassat sista millimetern med mängden fix till klinkersen. Eller, när jag tänker efter hade jag nog velat ha furugolvet i köket också :D
 
Jag hade flytit innan. Dels kan du påverka höjden något med fixen, men du ska väl ändå ha en övergångslist mellan klinker och trägolv? Om det då diffar 1-2 mm i höjd så kommer inte detta märkas.
 
Ska bara ha en mjukfog, tycker de där listerna är så fula.
 
AndersMalmgren skrev:
Ska bara ha en mjukfog, tycker de där listerna är så fula.
Okej, då förstår jag ditt dilemma mer. Ja, jag håller med dig om detta. Personligen hade jag lagt trägolv även i köket och sluppit hela problematiken. Återigen hade jag fortfarande flytit innan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.