A Andreas_jti skrev:
Skulle bara vilja lägga till att ljuset som kommer ut ur den pendeln på bilden kommer att filtreras ännu en gång genom tyget, så i det fallet skulle jag tycka det är att slänga pengar i sjön på en för dyr ljuskälla. Det blir nästan alltid en kombination mellan ljuskällan och armaturen optik. Men visst det är subjektivt hur man upplever ljuset så gillar du klassisk glödlampor finns det kanske inget som ger dig samma känsla.
Jag har ett par hide a light spottar i badrummet på 3000k de tycker jag är bra nära halogen i vithet. Har väldigt svårt för annat än vitt ljus från basljus, sedan kan man ju ha gulare ljus från mysbelysningen.
 
Jag behöver tips på hur man kan fixa en pluggad skruv som släppt I lekablock. Den drar inte längre. Så jag kan inte bara köra I något och dra åt eftersom det inte går dra åt.

Måste vara något som stelnar så att man sedan kan dra skruven i botten. Men den får ju inte nypa skruven så hårt att det sedan Inte går dra åt den. Hoppas ni fattar.
 
Du kan testa att sätta skruven i cementbruk. Alltså trycka in skruven i det blöta bruket (injektera).
 
Ta bort pluggen först så klart om du ska följa mitt tips.
 
Claes Sörmland
Jag har löst sådant med cementbaserad filler, typ Husfix. Fast då har jag plockat ut pluggen, geggat i fillern och tryckt i pluggen igen och väntat en natt.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag har löst sådant med cementbaserad filler, typ Husfix. Fast då har jag plockat ut pluggen, geggat i fillern och tryckt i pluggen igen och väntat en natt.
Okej, och sedan skruva i skruven direkt i cementen då eller?
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
W witten skrev:
Du kan testa att sätta skruven i cementbruk. Alltså trycka in skruven i det blöta bruket (injektera).

W witten skrev:
Ta bort pluggen först så klart om du ska följa mitt tips.
Köra utan plugg? Verkar farligt, detta är en dushvägg

Närbild på duschväggsfäste utan plugg i kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Borde ju fungera med ankarmassa också? Men jag tror också på utan plugg, finns ju mindre att greppa i på pluggen än skruvens gängor?
 
Inte risk det släpper, aldrig haft ankarmassa, men det kanske är tänkt användas utan plugg? :)
 
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte risk det släpper, aldrig haft ankarmassa, men det kanske är tänkt användas utan plugg? :)
Ankarmassa är tänkt att användas med en för ändamålet avsedd invändigt gängad hylsa eller en gängad stång.
Men du kan väl injektera och sedan borra och plugga ett nytt hål när det torkat.
Egentligen borde du väl borra ur så att du får ett hålrum i Lecan så att du får in ordentligt med massa runt skruven.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fick rumpan ur och fixade. Dock gjorde jag inte som beskrivet i fishers manual, utan jag lät det brinna och borrade sedan, hade aldrig hunnit på den öppetiden passa in dörren och skruvat. Men blev bra

Montering av duschdörr med hörnbeslag på kakelvägg, verktyg ej enligt manual men slutresultatet är bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
falkn och 3 till
  • Laddar…
Nu är det andra tornet på gång och totalförstör 20-tals idyllen i området

75328687_668128110261845_4307385334942924800_n.jpg
 
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
ådal och 4 till
  • Laddar…
Du ser det ju knappt, vår sommar höst lär du ju inte se det alls
 
  • Ledsen
Mest_ohändig
  • Laddar…
nino nino skrev:
Du ser det ju knappt, vår sommar höst lär du ju inte se det alls
Den ska bli lika hög som den du ser till höger i bilden bakom träden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.