L96a1 ? ;)
Dags för lite bilder och framsteg nu, nyfiken
 
Yepp en L96. :D

Jag ska försöka ta mig till lgh snart och fixa lite bilder
 
155 sidor och 4 dagars sträckläsning senare så har ni inte flyttat in än. :banghead:

Jaja, det blir i alla fall väldigt snyggt och jag är imponerad av ditt (ert) tålamod! Ser fram emot foton där ni är inflyttade!

Keep up the good work! (y)
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Haha tackar, får be alla om ursäkt för dålig Update sista året, ska snart ta tag i att ta lite bilder lovar, så mycket att stå i nu bara :)
 
En vacker dag när jag var förbi lägenheten så hade farsan tillverkat en form och börjat gjuta bänkskiva för han inte orkade vänta på att vi skulle hitta en vettig firma. Så vi återgick till plan A kan man säga. Nu ska den slipas, poleras och sedan behandlas med en kiselbaserad sealer och toppas med med ett vax.


Nyformad grå betongbänkskiva med urtag, ännu obehandlad, vilande på arbetsbockar i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KarolinaA och 6 till
  • Laddar…
Se, det var ju inte så svårt :p
 
Nej det var rätt smärtfritt, formen släppte på något ställe på framsidan och lämnade ett spår i betongen, syns lite efter slipning och kommer även synas efter behandlingen med största sannolikhet, lite patina och hantverk får vi kalla det :)
 
harry73
Så när pappa gör det är det patina, men när hantverkare göe det...
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Hallå! Har du feber? Perfektionisten börjar kliva ur dig kanske ;) HEJA PÅ!
 
Nej ni har missförstått min perfektionism, handmålade grejer med oljefärg ska ju ha lite penseldrag så det syns, bara det är rätt nivå :)

På samma sett ska en gjuten betongskivorna ha lite skiftningar.
 
Då är jag med, skönt att höra! ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
harry73 skrev:
Så när pappa gör det är det patina, men när hantverkare göe det...
Fast de hantverkare som AndersMalmgren har anlitat har ju fått höra "låt det ta den tid det tar, bara det blir perfekt".. och dom har inte lyckats leverera ens i närheten av perfekt. Lite skillnad, tycker jag.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Japp, det enda fastpris vi gjort är golvet
 
Det här med att PAX-utdragslådorna inte går fria från dörrbeslagen var ju sjukt stor miss av IKEA. Bakläxa!

Man får ha en sådanhär tyglåda istället, känns lite fattigt
Öppen garderob med utdragslådor blockeras av dörrhandtag, ersatt med tyglåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Där finns en hylla man kan ha istället som fortfarande är utdragbar. Har en sådan som jag har finskor på. Den går fritt från gångjärnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.