Heheheh. Lite kul, faktiskt
 
:) Japp och resten av tiden lägger jag på nya bolaget :)
 
Snickerierna har snart tagit 6 månader, det är väl fullt normalt? Och sovrummet är inte ens påbörjat
 
harry73
Kan inte din sambo hålla lite koll på din far, så att han jobbar lite på?
 
Återigen är grymt imponerad över inpassningen på snickerierna, hade själv haft en hjärnblödning eller två om jag hade gjort lika fint
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tack! Tur att det blir fint iallafall :) min sambo hintar ju lite snällt att det skulle vara skönt att slippa pendla till dagis (dagis ligger vid nya lgh)
 
harry73
Men vad ska göras i sovrummet?
Golvet är lagt antar jag, så lite lister och målning?
 
harry73
En vecka? Kanske två för att det är du och du behöver skriva några inlägg under tiden
 
Vem orkar hålla på med lägenheten när man kan leka med Motion capture och Inverse kinematics?

IK.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren skrev:
VI har slipat lite på hålkälen med ett 90mm rör som slipkloss i helgen och även om grundarbetet med rotbandet kunde gjorts bättre tror vi det kan bli bra. Ytterhörnet behöver dock en hel del jobb

[bild]

Vi håller även på att fixa ett rör för innerhörnen åt han genom att kapa det 45 grader

[bild]
Ledsen om jag stör tråden med att lyfta fram ett gammalt inlägg... Jag har i mitt blivande kök valt att behålla putstaket och göra jobbet själv (hantverkarna jag först pratade med ville inte göra på "mitt sätt" iallafall inte till rimlig kostnad, utan allt skulle kläs med gips och sättas vanliga lister, nåja, själv är bäste dräng...). Jag har dock monterat gips på ytterväggarna för att få in el och att skåpen ska få sitta bra. Men jag vill behålla putsat hålkäl där det inte sitter skåp. Har lagat lite av takets kalkputs tidigare, det är lite klurigt (som amatör) att putsa i tak, men det gick, men hålkälet provade jag idag, och det får jag inte till. Provade då med gipsputs, är väl inte enligt konstens alla regler när resten av huset har kalkputsad hålkäl, men kändes lättare att få rätt form på detta sätt och även att jag tror det är mera kompatibelt med gipsskivan. Om jag lyckas få till grundformen hyggligt, funkar det sen att sandspackla och slipa enligt din modell med ett rör? Blev det bra resultat? Några tips?
 
Redigerat:
Är det inte dyrt att stå med en lägenhet som man inte kan bo i på mer än 2 år när beräkningar ni bli klara? :)
 
Andy78 skrev:
Är det inte dyrt att stå med en lägenhet som man inte kan bo i på mer än 2 år när beräkningar ni bli klara? :)
Med den här bostadsmarknaden går man plus.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
JohanLun skrev:
Ledsen om jag stör tråden med att lyfta fram ett gammalt inlägg... Jag har i mitt blivande kök valt att behålla putstaket och göra jobbet själv (hantverkarna jag först pratade med ville inte göra på "mitt sätt" iallafall inte till rimlig kostnad, utan allt skulle kläs med gips och sättas vanliga lister, nåja, själv är bäste dräng...). Jag har dock monterat gips på ytterväggarna för att få in el och att skåpen ska få sitta bra. Men jag vill behålla putsat hålkäl där det inte sitter skåp. Har lagat lite av takets kalkputs tidigare, det är lite klurigt (som amatör) att putsa i tak, men det gick, men hålkälet provade jag idag, och det får jag inte till. Provade då med gipsputs, är väl inte enligt konstens alla regler när resten av huset har kalkputsad hålkäl, men kändes lättare att få rätt form på detta sätt och även att jag tror det är mera kompatibelt med gipsskivan. Om jag lyckas få till grundformen hyggligt, funkar det sen att sandspackla och slipa enligt din modell med ett rör? Blev det bra resultat? Några tips?
Hej Johan, det blev väldigt bra, hantverkaren gjorde momentet med gipsputs och det blev inte perfekt men ganska bra, vi tillverkade det där röret med 45 gradersvinkel som vi sedan grovslipade gipsputsen med, sedan vanligt spackel och sedan använde vi röret igen med finare sandpapper för sista touchen
 
Andy78 skrev:
Är det inte dyrt att stå med en lägenhet som man inte kan bo i på mer än 2 år när beräkningar ni bli klara? :)
Bara lån på en av bostäderna som tur är, två avgifter känns ju lite trist varje kvartal förståss :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.