Därför att ett fasat kakel i denna stil passar mycket bra till luckor med spegel och profil samt pärlspont. Glas gör det inte
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Testade att måla snickerierna i 1000-n glans 40 (samma som köksluckorna) nu målar vi över dem med 1500-N glans 15. Tror det blir bra, speciellt när det kommer lite varm belysning på dem

IMAG0979.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Helt rätt att gå på en mattare färg oavsett kulör, ser mycket fräshare ut.
 
Märkligt att de som sputlackar köksluckor enbart kan erbjuda denna glans tycker jag. (Dock är det 30 i glans på den färgen men den motsvarar ca 40 penselmålat)
 
Nu har det snart gått en vecka utan uppdatering! :|

Abstinens...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
:D Har koncentrerat mig på jobbet senaste veckan. Men nu börjar det lugna ner sig. Min pappa har dock varit där och slpiat och målat massor. Mest karmarna som fått sig lite färg osv. Nästa steg är foder och socklar.. Ska ta lite bilder snart :D
 
  • Gilla
oas
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Märkligt att de som sputlackar köksluckor enbart kan erbjuda denna glans tycker jag. (Dock är det 30 i glans på den färgen men den motsvarar ca 40 penselmålat)
låter konstigt, dom borde kunna erbjuda vilken glans du vill ha... kanske är lathet.. eller något.

på mitt jobb är det i regel antigen 35 eller 15
 
Ja, hantverkare är ju kända för att köra fulingar. :D
 
Milstolpe, första snickeridetaljen inpassad :)
IMAG0990.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
wastholt och 1 till
  • Laddar…
Empire State Building byggdes på ca 12 månader.... Trevlig helg skalman ;)
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jänkare och sina kulisser...
 
Det tog 2 år att renovera lobbyn nu på senare år...
 
Ungefär vad jag lagt på mitt fyra kvadrats badrum, lite mer premium än deras lobby...
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja e de int likt så säg!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Empire state building är coolt, men långt från smakfullt, vi européer är lite bättre på den fronten. Vissa alltså

Edit:sedan är det ju ett nybygge från 1930,ush för allt nyare än 1925 :p (egentligen 1910 men då inkluderas ju inte min nya bostad :))
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.