Dom får inte gå sönder på detta sätt...
 
  • Gilla
Pen
  • Laddar…
A
N mnage_ask skrev:
Tänkte bara återkoppla.
Jag beställde et nytt avstörningsfilter från England som jag monterade igår och nu går torktumlaren som en klocka igen så uppenbarligen så kan ett avstörningsfilter gå sönder på så sätt att den löser ut jordfelsbrytaren.
Jag kontakta också Cylinda angående att en komponent som ständigt är strömsatt kan börja lukta bränt trots att maskinen inte är påslagen men de var inte intresserade så jag beställde själv delen istället. Man kan ju undra vad som hänt om den inte arit kopplad över en jordfelsbrytare.
I alla fall allt frid och fröjd och allt fungerar igen
Cylinda inser väl att det inte är någon ide att gå till Turkarna med detta
 
Tror inte turkar byggde Cylinda 2011 och gjorde dom det så tror jag dessa maskiner är fyrsiffriga
 
A
turkarna byggt för cylinda i många år ungefär samtidigt med att Asko lanserade motsvarande maskiner i Sverige, borde vara nån stans runt 2007
och dessa började tresiffriga
de svenska var två siffriga
när de svenska blev slovenska byttes årtalen ut mot bokstäver
sverigetorken -12 var den sista sen blev det sverigetorken M
 
Det är som sagt anmärkningsvärt att en avstörningskondensator går sönder på det här sättet.

Det är ett fel som inte får förekomma.
 
Nyttig tråd för mig. Hade samma typ av fel där JFB bröt under pågående torkning, för att sedan inte gå att köra. kopplat förbi filtret (kondensator) och nu fungerar den. Förbikoppling endast för att prova funktion tills ny kondensator på en litern platta anländer från U.K.
Tack
 
  • En kondensator för byggtork med tekniska specifikationer på etiketten, kopplingsdiagram och installationsfästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ville bara bekräfta att med samma fel på våran Cylinda TK 23 så hjälpte ett byte av avstörningskondensatorn.
 
  • Gilla
Rattnalle
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.