Säkert ÖHS som bråkar, kan du se spiralerna, dom kan bli lite röda men imte förmycket, du sa först 5 min sen 2 min. ÖHS hade inte kallnat mellan starterna ordentligt och då löser det tidigare. ÖHS sitter som en bimetall i själva värmedelen och kan ses på ena sidan om jag inte minns fel. Blir svårt att byta då det är en hel del tillsammans med värmare/fläkt som helhet.
 
A
V Vicman@ skrev:
Har ett Electrolux torkskåp modell EDD2400 som är ca 9 år gammal. När man vrider igång skåpet så går det i ca 20-30 sek och så stänger det av sig. Jag kan vänta i ca 5 min så vrider jag igen och de går igen ca 20-30 sek. Innan jag börjar skruva sönder allt så undrar jag om någon där ute har någon erfarenhet vad som kan ha gått sönder eller behöver bytas ?
Tacksam för svar
Troligtvis har din fläkt sagt upp sig, bara byta fläkt
 
Tack till alla som engagerade sig. Blir att köpa hela paketet så ska det nog fungera.

Tackar 🙏
 
V Vicman@ skrev:
Tack till alla som engagerade sig. Blir att köpa hela paketet så ska det nog fungera.

Tackar 🙏
Jag har till och från haft samma fel på mitt EDD210. Mitt skåp är från 2005 och det har nu gått felfritt i ca. 2 år men börjat krångla igen sista dagarna (används MÅNGA gånger/vecka). Det blir väl att göra samma sak som jag har för mig jag gjorde förra gången:
Skruva loss det från väggen och ta fram så jag kommer åt att damma av alla komponenter i fläkthuset och taket. Som sagt så har det gått felfritt länge efter att jag gjorde en grundlig genomgång. Efter att jag bara fusk-dammade så blev det bara lite bättre.

Eller ska man köpa ett nytt modernt och vilket rekommenderas i sådana fall?
 
A
RobTheSwede RobTheSwede skrev:
Jag har till och från haft samma fel på mitt EDD210. Mitt skåp är från 2005 och det har nu gått felfritt i ca. 2 år men börjat krångla igen sista dagarna (används MÅNGA gånger/vecka). Det blir väl att göra samma sak som jag har för mig jag gjorde förra gången:
Skruva loss det från väggen och ta fram så jag kommer åt att damma av alla komponenter i fläkthuset och taket. Som sagt så har det gått felfritt länge efter att jag gjorde en grundlig genomgång. Efter att jag bara fusk-dammade så blev det bara lite bättre.

Eller ska man köpa ett nytt modernt och vilket rekommenderas i sådana fall?
Köp nimo, cylinda köper dessa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.