Javisst! Jag glömde nämna att huset är sluttningshus med ingång på övre plan! Man måste ju självklart räkna med alla rullatorer! ;)
 
Jag håller med dom flesta på forumet att det hade varit bra och skapa en frizon, kommer behövas när barn blir tonåringar och behöver skapa avstånd... Bättre att det avståndet är inom ramen av huset än att dom gör allt för att undivka vara hemma:D
 
Jag tror inte det är en helt ny trend. I mitt barndomshem ser det ut så; tre sovrum, allrum och badrum på övervåningen. Typiskt 70-tals hus. Kanske inte mest praktiskt att ha det på övervåningen med tanke på ljud.

När vi tre barn bodde hemma användes allrummet flitigt. Vi hade pingisbord som ställdes upp ibland, tv och tv-spel, bokhyllor, bord för brädspel och pussel och annat. Jag tror att det gjorde att vi syskon umgicks mer än vi hade gjort annars och att det var lättare att ta hem kompisar. Det var också ett bra ställe att spela spel och pussla med hela familjen.

Nu för tiden använder mina föräldrar allrumet, framförallt som tv-rum men också med plats för motionscykel. Det är inte fel att ha ett rum där man kan stöka till det lite som vuxen heller.

I vårt fall finns det ingen dörr till allrummet, det ligger direkt ovanför trappen. Ur föräldrasynpunkt tror jag det är bra, det går att ha lite koll på barnen utan att tränga sig på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.